Aktualności

Gazeta.pl z kolejną nominacją w prestiżowym konkursie INMA Global Media Awards

Gazeta.pl nieustannie angażuje się w ważne społecznie tematy. Działania portalu kolejny rok z rzędu spotkały się z uznaniem kapituły prestiżowego międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards. Projekt „Alarm dla klimatu” współtworzony przez Gazeta.pl otrzymał nominację w kategorii Public Relations and Community Service. Zwycięzców nagród INMA poznamy 9 czerwca br.
 
Do tegorocznej edycji INMA Global Media Awards zgłoszono aż 854 projekty z 46 krajów. Wśród finalistów konkursu ponownie znalazła się Gazeta.pl. W tym roku portal doceniono za akcję „Alarm dla klimatu”, stworzoną wspólnie z Koalicją Klimatyczną. W jej ramach w sześciu polskich miastach (Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz i Szczecin) zawyły syreny alarmowe w symbolicznym ostrzeżeniu przed katastrofą klimatyczną. Zgodnie z danymi Newton Media „Alarm dla klimatu” osiągnął zasięg 500 mln odbiorców na całym świecie. To kolejna głośna akcja portalu dostrzeżona przez jury INMA – w ubiegłym roku Gazeta.pl zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Relations and Community Service (Najlepsza kampania społeczna i PR) za działania na rzecz społeczności LGBT+.
– Kryzys klimatyczny wymaga nadzwyczajnych działań. Nie mamy czasu na wahania polityków i światowych liderów w kwestii odejścia od węgla na rzecz czystych źródeł energii – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl. – Chcieliśmy, aby nasz głośny „Alarm dla klimatu” podkreślił wagę problemu i przekłuł bańki informacyjne, w których na co dzień funkcjonujemy. To, że informacje o akcji i jej znaczeniu znalazły się w tabloidach czy mediach publicznych, jest niemałym sukcesem. Cieszymy się, że jurorzy INMA podzielają to zdanie.
Gazeta.pl to pierwszy portal horyzontalny w Polsce, który wyodrębnił dział w pełni poświęcony środowisku – Zielona.Gazeta.pl. Na jego łamach codziennie można znaleźć eksperckie materiały dotyczące ekologii i zmian klimatu. Dodatkowo, w ubiegłym roku Gazeta.pl nawiązała partnerstwo z Koalicją Klimatyczną i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now (CCNow), zrzeszającej kilkaset tytułów, w tym m.in.:  AFP, Bloomberg, Al Jazeera, CBS News, ‘Libération’ czy ‘Die Tageszeitung’. Dziennikarze Gazeta.pl pokazują również wpływ globalnego ocieplenia na klimat w miejscach, gdzie jest on najbardziej widoczny – na portalu pojawiły się m.in. relacje reporterskie ze Spitsbergenu czy Antarktydy.
 
International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie działań marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl