Gazeta.pl nieustannie angażuje się w ważne społecznie tematy. Działania portalu kolejny rok z rzędu spotkały się z uznaniem kapituły prestiżowego międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards. Projekt „Alarm dla klimatu” współtworzony przez Gazeta.pl otrzymał nominację w kategorii Public Relations and Community Service. Zwycięzców nagród INMA poznamy 9 czerwca br.
Do tegorocznej edycji INMA Global Media Awards zgłoszono aż 854 projekty z 46 krajów. Wśród finalistów konkursu ponownie znalazła się Gazeta.pl. W tym roku portal doceniono za akcję „Alarm dla klimatu”, stworzoną wspólnie z Koalicją Klimatyczną. W jej ramach w sześciu polskich miastach (Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz i Szczecin) zawyły syreny alarmowe w symbolicznym ostrzeżeniu przed katastrofą klimatyczną. Zgodnie z danymi Newton Media „Alarm dla klimatu” osiągnął zasięg 500 mln odbiorców na całym świecie. To kolejna głośna akcja portalu dostrzeżona przez jury INMA – w ubiegłym roku Gazeta.pl zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Relations and Community Service (Najlepsza kampania społeczna i PR) za działania na rzecz społeczności LGBT+. – Kryzys klimatyczny wymaga nadzwyczajnych działań. Nie mamy czasu na wahania polityków i światowych liderów w kwestii odejścia od węgla na rzecz czystych źródeł energii – mówi Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl. – Chcieliśmy, aby nasz głośny „Alarm dla klimatu” podkreślił wagę problemu i przekłuł bańki informacyjne, w których na co dzień funkcjonujemy. To, że informacje o akcji i jej znaczeniu znalazły się w tabloidach czy mediach publicznych, jest niemałym sukcesem. Cieszymy się, że jurorzy INMA podzielają to zdanie.
International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie działań marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.