Gazeta.pl i Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej (PCPM) ponownie połączyły siły, aby wspierać mieszkańców Libanu. W ramach akcji „Zaopiekowani” dziennikarz portalu Patryk Strzałkowski wyjechał do Libanu, gdzie na własne oczy zobaczył, z jakimi problemami mierzą się mieszkańcy tego kraju. Refleksjami z pobytu dzieli się na łamach Gazeta.pl, a jego teksty to część działań redakcyjnych, które promują zbiórkę pieniędzy dla konkretnych libańskich rodzin.
Od 15 do 19 grudnia br. na łamach portalu opublikowanych zostanie pięć historii z Libanu wraz z artykułami opisującymi tamtejszą sytuację społeczno-polityczną. Pierwszą z nich można przeczytać
tutaj. W poniedziałek, 20 grudnia br. na Gazeta.pl ukaże się też tekst Sylwii Chutnik, będący jej autorską odpowiedzią na przeczytane historie. Działania redakcyjne i promocyjne będą wsparciem zbiórki dla konkretnych osób, prowadzonej przez Fundację PCPM. Na
stronie pcpm.org.pl/zaopiekowani znajdują się zdjęcia oraz historie kilkudziesięciu rodzin, którym można pomóc. Dodatkowo, wpłacający mają możliwość wysłania słów wsparcia dla potrzebujących.
– Od kilku miesięcy obserwujemy kryzys migracyjny na polskiej granicy W Gazeta.pl jesteśmy nim mocno poruszeni i dużo o nim mówimy na naszych łamach. Nie chcemy jednak zapominać o osobach, które w kryzysie uchodźstwa są już od lat. Dlatego próbujemy pokazać szerszą perspektywę i przyjrzeć się powodom, które popychają ludzi do podjęcia decyzji o wyjeździe z ich rodzinnego kraju – mówi Małgorzata Blada, dyrektorka operacyjna Gazeta.pl. – Dzięki wiedzy i doświadczeniu Fundacji PCPM oraz zaangażowaniu naszych odbiorców mamy nadzieję realnie poprawić los przynajmniej kilkudziesięciu rodzin. W Libanie wciąż potrzebna jest pomoc, a nasi czytelnicy i czytelniczki nieraz już udowodnili, że potrafią skutecznie pomagać – dodaje.
– Fundacja PCPM niesie pomoc w Libanie od dziesięciu lat – mówi Wojtek Wilk, prezes Fundacji PCPM. – Tuż po rozpoczęciu wojny w Syrii ruszyliśmy z pomocą uchodźcom, którzy na wiele lat swój nowy dom i schronienie znaleźli właśnie w Libanie. Przez ostatnie lata to jednak Liban pogrążył się w ogromnym kryzysie gospodarczym. Ten spowodował drastyczny wzrost cen żywności i leków. Zepchnął tysiące rodzin na skraj ubóstwa. Sytuację pogłębił wybuch w bejruckim porcie, który zdewastował znaczną część stolicy, a także pozbawił wiele rodzin dachu nad głową i stabilnego dochodu. Liban musi się mierzyć także ze skutkami pandemii. I to wyzwanie w kryzysie jest jeszcze trudniejsze niż w krajach europejskich. Dlatego dziś Fundacja PCPM swoją pomoc kieruje przede wszystkim do najuboższych rodzin libańskich. Do wspólnej akcji z Gazeta.pl wybraliśmy rodziny, które najpilniej potrzebują wsparcia w trudnych, zimowych miesiącach – dodaje Wilk.
Akcja „Zaopiekowani” będzie prezentowana na nośnikach reklamy zewnętrznej w największych miastach w Polsce – na wiatach przystankowych znajdą się plakaty z kodem QR kierującym bezpośrednio na stronę zbiórki. Działania promocyjne będą prowadzone także w internecie, radiu, telewizji, na nośnikach reklamowych w wagonach warszawskiego metra oraz w kinach sieci Helios.
Spot promujący akcję można pobrać tutaj.