Sport.pl, jeden z najważniejszych serwisów sportowych w Polsce, stawia kolejny krok w esportowej branży. Tym razem serwis został partnerem medialnym prestiżowych rozgrywek ESL Mistrzostw Polski organizowanych przez jednego z gigantów branży esportowej w naszym kraju – ESL Polska.
Umowa zawarta między Sport.pl a ESL Polska zakłada partnerstwo w trakcie finałowej fazy trwających obecnie ESL Mistrzostw Polski Wiosna 2021, a także w czasie całych rozgrywek ESL Mistrzostw Polski Jesień 2021. W ramach współpracy obie strony będą się wspierać w działaniach kontentowych. W serwisie pojawią się informacje dotyczące rozgrywek, a także specjalny poradnik Counter Strike: Global Offensive skierowany do początkujących widzów, w którym twarze ESL Polska przedstawią podstawowe zasady gry. Oprócz tego w dziale esportowym Sport.pl znajdą się podsumowania wideo oraz skróty spotkań.
– ESL Mistrzostwa Polski to najbardziej prestiżowe rozgrywki ligowe w polskim esporcie, które już cieszą się dużym zainteresowaniem kibiców, ale nadal mamy jeden wspólny cel – chcemy przyciągnąć do esportu nowych odbiorców i opowiadać im o tej niezwykle ciekawej branży – mówi Patryk Stec, szef esportu w Sport.pl
– Esport już na stałe wszedł do mainstreamu, ale nadal stosunkowo rzadko pojawia się w mainstreamowych mediach takich, jak właśnie Sport.pl. Dzięki temu partnerstwu będziemy mieli okazję pokazać fanom esportowych emocji, czym jest esport i jak wyglądają najstarsze w kraju mistrzostwa w gry komputerowe – dodaje Adrian Kostrzębski, dyrektor sprzedaży w ESL Polska.
ESL Mistrzostwa Polski to najdłużej działający i najbardziej prestiżowy polski cykl rozgrywek esportowych. W 2021 roku w ramach ESL MP odbywać się będą rozgrywki w Counter-Strike: Global Offensive, a pula nagród wyniesie 50 tysięcy złotych. Zwycięzca zapewni sobie awans do National Championship Playoffs, w którym można otrzymać szansę gry w prestiżowych rozgrywkach takich, jak play-in IEM Cologne lub DreamHack Masters. ESL Mistrzostwa Polski dają także możliwość zakwalifikowania się do turnieju Intel Extreme Masters Katowice 2022.
Sport.pl, należący do grupy serwisów Gazeta.pl, mocno stawia na rozwój działu esportowego. Pod względem zasięgu początek 2021 roku był rekordowy. Średnia miesięczna liczba użytkowników zainteresowanych treściami esportowymi znacząco przekroczyła pół miliona (wg Google Analytics). Treści na temat esportu na Sport.pl można również czytać pod adresem e.sport.pl.