Aktualności

Gazeta.pl w prestiżowym gronie nominowanych do INMA Global Media Awards

10 marca ogłoszono finalistów INMA Global Media Awards. Serwis Gazeta.pl został doceniony w międzynarodowym konkursie w kategorii „Public Relations and Community Service” za projekt „Gazeta.pl dla LGBT+”. Zwycięzców poznamy 3 czerwca.

Do edycji 2021 międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards zgłoszono 644 projekty z 37 krajów. Wśród ogłoszonych właśnie finalistów znalazła się Gazeta.pl. Serwis został doceniony za wkład w działanie na rzecz społeczności LGBT+ w Polsce. W ramach prowadzonych działań powstał m.in. serial dokumentalny „Rodzina+”, autorstwa Niny Cieślińskiej, który pokazuje rodziny jednopłciowe wychowujące dzieci w Polsce oraz poradnik dla mediów „Jak pisać o osobach LGBT+”, napisany przez Wiktorię Beczek.

Cieszę się, że nasze działania są zauważane i doceniane. Mam nadzieję, że dzięki temu historie moich bohaterek dotrą i poruszą jeszcze większe grono, nie tylko tych wspierających i tolerancyjnych, ale też wszystkich powątpiewających w oczywiste wartości – mówi Nina Cieślińska, producentka wideo Gazeta.pl, pomysłodawczyni i reżyserka serialu.

Już dwa razy publikowaliśmy w Gazeta.pl deklaracje redakcyjne i w każdej z nich znalazł się zapis, że będziemy walczyć w imieniu osób, których prawa są łamane, w tym społeczności LGBT+. Podkreślam jednak, że to nie deklaracje rozpoczęły nasze działanie w tej materii. Przeciwnie: to konsekwentne, wieloletnie działania redakcji doprowadziły do złożenia przez nas zobowiązania o szczególnym wsparciu dla grup zagrożonych dyskryminacją. Od lat dbamy o rzetelne informowanie o społeczności LGBT+, a także o nasz język. Chcemy mieć realny wpływ na poprawę sytuacji w kraju. Dlatego bardzo się cieszymy, że zostało to zauważone i docenione w tak prestiżowym konkursie – dodaje Karolina Deling-Jóźwik, p.o. dyrektorki programowej Gazeta.pl.

Wiktoria Beczek, autorka „Jak pisać o osobach LGBT+” dodaje: – Nominacja do INMA to wyróżnienie za wieloletnią pracę na rzecz rzetelnych i empatycznych treści. Między innymi, dzięki naszym działaniom merytoryczny język i treści na tematy dotyczące społeczności LGBT+ stają się standardem dla coraz większej grupy ludzi.

Troska o respektowanie praw człowieka leży w DNA serwisu Gazeta.pl od początku jego istnienia. Podkreślamy to zawsze, nie tylko wtedy, gdy te prawa są zagrożone. Dziennikarki i dziennikarze Gazeta.pl zabierają głos w licznych dyskusjach na tematy związane z równością, znaleźli się również wśród ponad 300 osób ze świata mediów, nauki i sztuki, którzy zaprotestowali przeciwko nominacji homofobicznego wywiadu do głównej nagrody polskiego dziennikarstwa.

International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.

***

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w lutym 2021 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 17,1 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 535,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl i eDziecko.pl.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl