Gazeta.pl zakończyła właśnie pierwszą odsłonę projektu „Reklama dla klimatu”, w ramach którego firmy działające w trosce o środowisko mogły promować swoje ekologiczne działania na stronie głównej portalu za symboliczną złotówkę. Propozycja Gazeta.pl spotkała się z tak dużym zainteresowaniem reklamodawców, że już w styczniu 2021 r. rozpocznie się kolejna odsłona projektu, a zgłoszenia do drugiej edycji będą przyjmowane od 7 grudnia.
Ambicją Gazeta.pl jest bycie najbardziej zielonym portalem w Polsce. Jego zespół wierzy, że w obliczu postępujących zmian klimatycznych każdy z nas ma obowiązek działać na rzecz planety. Na łamach portalu regularnie publikowane są eksperckie materiały dotyczące zmian klimatycznych, ekologii oraz problemów środowiskowych.
Oprócz tego zespół Gazeta.pl postanowił docenić także firmy dbające o środowisko. W ramach akcji „Reklama dla klimatu” za symboliczną złotówkę na stronie głównej prezentowane były kampanie przedsiębiorstw, które charakteryzują się proekologiczną postawą i podejmują działania na rzecz środowiska. Wyselekcjonowane reklamy emitowane były w każdy piątek, czyli najbardziej zielony dzień na łamach portalu, od 18 września do końca listopada 2020 r. W sumie do akcji zgłoszono 37 inicjatyw i wyświetlono 11 reklam prezentujących najbardziej ekologiczne projekty.
Akcja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku, dlatego w styczniu 2021 r. Gazeta.pl wznowi projekt „Reklama dla klimatu”. Podobnie jak w poprzedniej edycji, w pierwszym półroczu przyszłego roku będą w nim mogły uczestniczyć firmy działające w trosce o środowisko. Także te kampanie, które zostały zgłoszone do pierwszej odsłony „Reklamy dla klimatu”, a nie zostały wyemitowane, mają szansę pojawić się na stronie głównej Gazeta.pl w kolejnych miesiącach.
– Zespół Gazeta.pl konsekwentnie tworzy jakościowe treści, których zadaniem jest edukacja naszych użytkowników oraz promowanie postaw pozytywnie wpływających na środowisko – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy Gazeta.pl. – W naszej opinii obok informowania ważne jest także nagradzanie ekologicznych działań, dlatego ruszyliśmy z projektem „Reklama dla klimatu”, który promuje właśnie takie pozytywne postawy. Bardzo dobry odbiór tego pomysłu przez naszych klientów zachęcił nas do organizacji kolejnej edycji akcji – zapraszamy do niej już w styczniu 2021 r. – dodaje Bartosz Wysocki.
Regulamin akcji Regulamin Akcji Reklama dla klimatu_2 edycja
Edit: Akcja została przedłużona do końca wakacji. Zaktualizowany regulamin akcji Reklama dla Klimatu.
Formularz zgłoszeniowy Formularz-zgłoszeniowy-Rekalam-dla-klimatu
Ekologia wpisana jest w DNA Gazeta.pl od samego początku istnienia portalu. W odpowiedzi na duże zainteresowanie czytelników treściami związanymi z klimatem w 2020 r. uruchomiona została specjalna sekcja „Zielona Gazeta.pl”, w której znaleźć można wszystkie materiały i redakcyjne cykle ekologiczne i która jest stałym, widocznym elementem strony głównej.
Dodatkowo, w każdy piątek, w ramach cyklu „Piątki dla klimatu” prezentowane są kwestie związane z pogarszaniem się stanu naszej planety, jak m.in.: globalne ocieplenie czy smog, a także z wpływem zmian klimatycznych na nasze życie. W serwisie dostępne są również inne stałe cykle Gazeta.pl zawierające eksperckie treści związane z ekologią, w tym „Zielony poranek”, „Klimatycznie”, „Ludzie w klimacie”, „Haps Zero Waste” oraz „Moto2030”.
Portal angażuje się także w liczne ekologiczne inicjatywy, w tym m.in. w akcję „Adoptuj Pszczołę”. W 2019 r. zespół Gazeta.pl zorganizował również projekt „Plaża bez peta”.
Powyższe działania są jednym z elementów „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”, w której portal zobowiązał się do alarmowania opinii publicznej, że stan środowiska i kryzys klimatyczny jest tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia.