Wyschnięta Wisła, Bałtyk pełen sinic, płonący Biebrzański Park Narodowy. A na ich tle „wesołe” pozdrowienia z wakacji. Takim kontrastowym zestawieniem i wykorzystując prawdziwe zdjęcia z ostatnich lat Gazeta.pl alarmuje, jak mogą wyglądać nasze wakacje przyszłości, jeśli nie podejmiemy działań zmierzających do zahamowania kryzysu klimatycznego.
Kampania „#Wakacje2050” obejmuje 4 kreacje w formie pocztówek z wakacji, które powstały na bazie fotografii wykonanych w ostatnich latach. Zdjęcia prezentowane są w oryginale, bez ingerencji w programach graficznych – na pocztówkach można zobaczyć: łachy piachu na Wiśle w trakcie suszy, pożar Biebrzańskiego Parku Narodowego, zniszczenia spowodowane przez nagłe burze i ulewy w Małopolsce oraz Bałtyk zanieczyszczony wykwitem sinic. Zdjęciom towarzyszą hasła – odpowiednio dla poszczególnych miejsc: „Fajna ta Wisła. Taka nie za szeroka”, „Jest trochę gorąco, ale dajemy radę”, „Dzisiaj więcej sinic, ale za to mniej parawanów” oraz „Grunt, że dzisiaj już nie pada”, a także podpis „Pozdrowienia z #Wakacje2050”.
– Jeśli nie chcemy w przyszłości wysyłać takich pozdrowień z wakacji, to musimy zahamować zmiany klimatyczne – potrzebne jest zaangażowanie zarówno społeczeństwa, organizacji pozarządowych, ale i realne działania biznesu i władzy na każdym szczeblu. W nowej akcji Gazeta.pl pod hasłem #Wakacje2050 nie tylko pokazujemy, jakie skutki może mieć nasza bezczynność – w publikacjach portalu wyjaśniamy też, jak nasze codzienne, proste decyzje mogą przeciwdziałać zmianom klimatu i chronić nasze środowisko – tłumaczy Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl, pomysłodawca akcji.
W dzień startu kampanii w Gazeta.pl ukażą się wywiady z ekspertami zajmującymi się działaniem na rzecz rzek i gospodarki wodnej w Polsce z koalicji „Siostry Rzeki”, ochroną Biebrzańskiego Parku Narodowego z Fundacji dla Biebrzy, badaniem globalnych zmian klimatycznych i ich wpływu na lokalny ekosystem z Greenpeace i WWF. Dzięki tym publikacjom redakcja chce pokazać szerszy kontekst zmian klimatycznych – jaki wpływ ma na nie m.in. społeczeństwo czy biznes, jak w prosty sposób im przeciwdziałać i jak można pozytywnie wpłynąć na stan polskich rzek, morza, powietrza czy terenów przyrodniczych. Wszystkie wywiady ukażą się na stronie głównej Gazeta.pl i będą na stałe dostępne w serwisie Zielona.Gazeta.pl.
Akcja #Wakacje2050 ruszy 17 lipca br. – w piątek, który tradycyjnie już jest najbardziej zielonym dniem na Gazeta.pl. Tego dnia zostaną opublikowane wszystkie wyżej wymienione wywiady, a kreacje z pocztówkami z przyszłości pojawią się na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS w całej Polsce, zarówno tych digitalowych, jak i tradycyjnych citylightach.
– Nośniki prezentujące „Pozdrowienia z #Wakacje2050” podświetlone są za pomocą energooszczędnych technologii LED. Dodatkowo w przypadku nośników digitalowych tryb wyświetlania komunikatów jest automatycznie dostosowywany do jasności otoczenia, co również przyczynia się do oszczędności energii – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu ze spółki AMS, która jest partnerem akcji #Wakacje2050.
Kampanii, która potrwa do połowy sierpnia, będą również towarzyszyć promocja tekstów i kreacji towarzyszących akcji w mediach społecznościowych na profilach Gazeta.pl i jej serwisów na Facebooku i Instagramie.
– Od lidera informacji o zmianach klimatycznych i marki tak zaangażowanej w ekologię, jak Gazeta.pl wymaga się więcej, dlatego akcja #Wakacje2050 to „tylko” kolejny element naszych działań. Pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla naszych czytelników, ale i klientów, którym tak, jak nam bliska jest ochrona środowiska – dodaje Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
Akcja #Wakacje2050 to kolejne działanie w ramach realizacji redakcyjnej „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”. Jednym z jej elementów jest obietnica alarmowania, że stan środowiska i kryzys klimatyczny jest tykającą bombą dla naszego życia i zdrowia. Gazeta.pl uruchomiła już specjalny portal Zielona.Gazeta.pl. To serwis, w którym są publikowane liczne artykuły i materiały poświęcone ekologii i zmianom klimatycznym tworzone przez dziennikarzy portalu. Ponadto na stronie głównej Gazeta.pl ukazują się artykuły w wielu zielonych cyklach, jak na przykład „Piątki dla klimatu”, „Ludzie w klimacie”, „Moto 2030” czy „Haps Zero Waste”.
AMS z Grupy Agora także podejmuje szereg działań proekologicznych, m.in. wprowadzając nośniki OOH przyjazne środowisku. Obecnie firma dysponuje największą w Polsce siecią słupów reklamowych zasilanych energią słoneczną, a także instaluje kolejne wiaty przystankowe wyposażone w zielone dachy, które m.in. obniżają temperaturę w upalne dni i pozwalają na magazynowanie wody. Koncepcję mebli miejskich, które współgrają z przestrzenią miast, łącząc rozwiązania reklamowe z duchem ekologii AMS rozwija od wielu lat.