Aktualności

Gazeta.pl i Goethe-Institut w Warszawie z cyklem reportaży o współczesnych Niemczech

 

Gazeta.pl wraz z Goethe-Institut w Warszawie rozpoczynają wspólny projekt „Oto Niemcy”, na który składają się reportaże o życiu codziennym i aktualnych problemach za zachodnią granicą. Reporterzy i reporterki z Polski, m.in. Joanna Strzałko, Bartosz Józefiak i Dorota Salus, przyjrzą się stereotypom na temat Niemców. Pierwszy materiał o pracy „złotych rączek” ukaże się już w czwartek, 2 lipca br. na portalu Gazeta.pl.

– W czasach fake newsów i darmowego dziennikarstwa dokładny research jest bardziej potrzebny niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki naszej serii reportaży realizowanych we współpracy z magazynem Weekend.Gazeta.pl dziennikarze będą mogli zagłębić się w niemiecką codzienność, odkrywać rzeczy, które rzadko dostrzegają korespondenci – mówi dyrektor Goethe-Institut w Warszawie, dr Christoph Bartmann.

– W polskich mediach temat Niemiec pojawia się wyłącznie w kontekście historycznym lub politycznym. O życiu, przekonaniach 80 milionów sąsiadów nie wiemy prawie nic. Warto to zmienić, by w naszych relacjach nie kierować się uprzedzeniami i mitami  – podkreśla Anna Budyńska, redaktor naczelna magazynu Weekend Gazeta.pl.

Podczas pobytu w Niemczech reporterzy i reporterki sprawdzą powszechne opinie o naszych sąsiadach, w tym np.: o ich miłości do aut i piwa, punktualności czy dyscyplinie. W swoich tekstach będą szukać odpowiedzi na wiele pytań, m.in. czy Niemcy chętnie biorą kredyty mieszkaniowe, czy wierzą w teorie spiskowe, a także czy niemiecka emerytura rzeczywiście oznacza „rajską jesień życia”. Reportaże pokażą także pracę berlińskich „złotych rączek”, beneficjentów legendarnego niemieckiego „socjalu” oraz klientów niemieckich supermarketów.

– Ważną rolę w kategoryzacji i wartościowaniu rzeczywistości odgrywają media. Publikując nasze reportaże, chcemy zbudować pomost między Polską a Niemcami i przedstawić wizerunek naszych sąsiadów odbiegający od stereotypowego obrazu Niemiec – dodaje koordynatorka redakcji internetowej Goethe-Institut w Warszawie, dr Monika Skarżyńska.

Reportaże będą ukazywać się cyklicznie na początku każdego miesiąca – na portalach Weekend.Gazeta.pl i Goethe.de/polska. Pierwszy z nich znajdzie się także na głównej stronie Gazeta.pl.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. W kwietniu 2020 r. serwisy Grupy Gazeta.pl odwiedziło 16,4 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 619 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się wiadomosci.gazeta.pl, plotek.pl, next.gazeta.pl, sport.pl, edziecko.pl.

Goethe-Institut w Warszawie powstał w 1990 roku i zajmuje się przede wszystkim budowaniem perspektywicznego porozumienia między Polakami i Niemcami poprzez popularyzację języka niemieckiego oraz pracę na rzecz upowszechniania informacji o Niemczech. Działalność instytutu ma ułatwić dostęp do niemieckiej kultury oraz zintensyfikować kontakty między polskimi i niemieckimi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi, a także artystami i intelektualistami. Goethe-Institut w Warszawie obejmuje swym zasięgiem dziesięć województw: zachodniopomorskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie, podlaskie, mazowieckie, wielkopolskie, lubuskie, łódzkie i lubelskie. Sześć południowopolskich województw leży w zakresie kompetencji Goethe-Institut w Krakowie.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl