Aktualności

Gazeta.pl z pięcioma nagrodami Innovation 2020

Złoto, trzy srebra i brąz ‑ takie nagrody w konkursie Innovation 2020 zdobyły inicjatywy realizowane z udziałem Gazeta.pl. Jury prestiżowego konkursu doceniło niezwykły projekt Ostatni „Twój Weekend”, partnerską akcję „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej” oraz wprowadzenie zabezpieczeń przed botami i internetowymi trollami w serwisach Gazeta.pl.

‑ Bardzo nas cieszą kolejne nagrody dla Ostatniego „Twojego Weekendu”, ale równie mocno fetujemy „Chłopów 2050”, którzy potwierdzili pozycję Gazeta.pl jako naturalnego środowiska dla genialnych kampanii. Nasi czytelnicy i czytelniczki mogą być więc pewni, że jeszcze niejednym ich zaskoczymy – tłumaczy Rafał Madajczak, Dyrektor Kreatywny Gazeta.pl.

Projekt Ostatni „Twój Weekend” zdobył złoto w kategorii Innowacyjne Doświadczenie/Content oraz srebro w kategorii Innowacyjne Media/Formaty Mediowe/Reklamowe i podkategorii kampania/działanie społeczne.

„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym. Gdy w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu, zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić, aby symbolicznie zamknąć pismo  i pokazać, że nikt więcej nie powinien czerpać wiedzy o kobietach, partnerstwie, seksie i relacjach z takich magazynów. Cała kampania związana z wydaniem Ostatniego „Twojego Weekendu” miała również  sprowokować do dyskusji m.in. o wizerunku płci, relacjach partnerskich i równouprawnieniu. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci. Inicjatorami i pomysłodawcami akcji byli: VMLY&R Poland i Gazeta.pl, a jej głównymi partnerami – firmy: MasterCard i Bank BNP Paribas, Wavemaker, Papaya Films (produkcja wizualna kontentu) oraz Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

Jury Innovation 2020 doceniło dwoma srebrami także projekt „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej”- w kategoriach Innowacyjny Biznes w podkategorii CSR oraz Innowacyjne Media/Inne. To słuchowisko Storytel, które w warstwie literackiej nawiązuje do klasyki literatury polskiej, czyli „Chłopów” Władysława Reymonta. Inspiracją do powstania fabuły był raport WWF „2050 Polska dla pokoleń”, w którym przedstawiona została tragiczna wizja przyszłości, jaka czeka naszą planetę, jeśli społeczeństwo nie zmieni swojego sposobu życia. Temat wziął na warsztat pisarz Cezary Zbierzchowski, autor powieści fantastyczno-naukowych („Holocaust F”, „Distortion”). Gazeta.pl była partnerem medialnym projektu.

Natomiast brąz w konkursie Innovation 2020 Gazeta.pl otrzymała za wprowadzenie narzędzia ABT Shield, stworzonego przez firmę Edge NPD, które chroni przed botami i internetowymi trollami w jej serwisach internetowych. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, pozwalające na ograniczenie rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji, a także negatywnego wpływu botów i trolli na doświadczenie czytelników oraz skuteczność kampanii reklamowych.

To kolejne nagrody dla Gazeta.pl w ostatnim czasie. W 2020 r. zespół portalu odebrał już Grand Prix oraz cztery złote nagrody w międzynarodowym konkursie ANDY Awards 2020, wyróżniającym najlepsze projekty w branży kreatywnej, za Ostatni „Twój Weekend”, najczęściej nagradzaną kampanię w historii polskiej reklamy.

 Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne.

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

507095615

Monika Kotarska

Ekspert ds. reklamy internetowej Gazeta.pl