Z początkiem kwietnia br. Martyna Matuszewska dołączyła do zespołu badań i strategii Gazeta.pl jako Business Data Owner. Odpowiada m.in. za tworzenie i rozwój produktów opartych o dane, a także identyfikowanie nowych możliwości monetyzacyjnych w tym obszarze.
Nowe stanowisko w obszarze badań to efekt wdrażania strategii portalu, która zakłada m.in. optymalizację działań w oparciu o lepszą analizę danych biznesowych. Martyna Matuszewska, jako Business Data Owner, koncentruje się na wykorzystaniu pełni możliwości Big Data dostępnych w Gazeta.pl i całej Grupie Agora – tak, aby zespół portalu mógł tworzyć produkty atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców.
– Analityka danych oraz rozwój produktów opartych o dane i ich przetwarzanie to nieodłączne elementy strategii dzisiejszych wydawców. Martyna Matuszewska posiada doświadczenie i umiejętności nie tylko w tym obszarze, ale także programmatica czy technologii. Jestem przekonany, że w połączeniu z jej znajomością rynku reklamy i kompetencjami managerskimi, pomogą nam one w osiągnięciu zakładanych celów – mówi Artur Birnbaum, dyrektor ds. badań i strategii Gazeta.pl.
Martyna Matuszewska ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży medialnej. Poprzednio przez blisko pięć lat pracowała w Netsprint S.A., gdzie ostatnio, jako Head of Netsprint Audience, zajmowała się zarządzaniem największą w Polsce platformą DMP. Wcześniej w roli Team Leadera i Key Account Managera w dziale agencyjnym zajmowała się współpracą z największymi na rynku domami mediowymi i agencjami reklamowymi.
Swoją wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w Polska Press, Mediach Regionalnych, Money.pl i koncernie Hubert Burda Media.