Serwis eDziecko.pl, jeden z najpopularniejszych serwisów internetowych dla rodziców, jest liderem swojej kategorii wśród użytkowników urządzeń mobilnych – wynika z badania Gemius/PBI za październik br. Tylko za pośrednictwem urządzeń mobilnych serwis oraz jego forum internetowe docierają miesięcznie do ponad 2,4 mln użytkowników*. eDziecko.pl rozwija również dwie najpopularniejsze polskie aplikacje kierowane do rodziców – „Moja Ciąża” i „Moje Dziecko”.
– Według GUS co roku w Polsce rodzi się ponad 300 tys. dzieci, a tylko w tym roku aplikacja „Moja Ciąża” została pobrana już ok. 190 tys. razy. Co więcej, rodzice to bardzo mobilna grupa – z badań wynika, że aż 72 proc. matek używa smartfona**. Mamy z nimi stały i powracający kontakt – poprzez serwis i aplikacje proponujemy im wsparcie na różnych etapach wychowania dziecka. Wszystko to pozwala nam szacować, że docieramy już do niemal co drugiej kobiety w ciąży – mówi Agnieszka Wirtwein-Przerwa, Parenting Business Coordinator.
Serwis eDziecko.pl był w październiku br. najpopularniejszym serwisem o tematyce parentingowej wśród użytkowników mobilnych – za pośrednictwem smartfonów i tabletów odwiedziło go 1,7 mln użytkowników, którzy wykonali ponad 6,2 mln odsłon**. To najwięcej wśród serwisów w tej kategorii. Redakcja serwisu tworzy także treści do dwóch aplikacji dla rodziców – „Moja Ciąża” i „Moje Dziecko”. Pierwszą z nich – wspierającą przyszłych rodziców w okresie ciąży – pobrano dotychczas ponad 360 tys. razy, a jej użytkownicy wykonali w niej w październiku br. aż 4,1 mln odsłon*. Aplikacja „Moje Dziecko” z eksperckimi poradami na temat pierwszego roku życia dziecka została pobrana już 100 tys. razy, a jej użytkownicy w październiku br. wykonali 3,1 mln odsłon*.
eDziecko.pl to także największa zaangażowana społeczność rodziców, którzy dyskutują i wymieniają się poradami na forum eDziecko.pl. Jego mobilna wersja zgromadziła w październiku br. 1,1 mln użytkowników (UU), którzy wykonali 4,5 mln odsłon*.
– Jeśli weźmiemy pod uwagę zasięg naszego serwisu, forum i obu aplikacji, pozostawiamy konkurencję daleko w tyle – zarówno na ekranach komputerów, jak i urządzeń mobilnych – dodaje Agnieszka Wirtwein-Przerwa. Serwis eDziecko.pl jest w tej chwili promowany w mediach społecznościowych i serwisach branżowych, a także na ekranach CityINFOtv – działania potrwają do końca listopada br.
*dane własne wydawcy
**źródło: raport „Kids Power 2016”, IQS