Aktualności

Współpraca Gazeta.pl i Polskich Łowców Burz

Gazeta.pl rozpoczyna w wakacje współpracę ze specjalistami ze Stowarzyszenia Skywarn Polska znanymi jako Polscy Łowcy Burz. Eksperci od ekstremalnych zjawisk pogodowych przygotują alerty pogodowe, związane m.in. z frontami burzowymi.  To przełom w branży medialnej w podejściu do użytkowników i troski o ich bezpieczeństwo latem. 

Sezon wakacyjny w pełni, a to oznacza, że przed nami kolejna fala upałów, z którą wiąże się zagrożenie burzami frontowymi i gwałtownymi opadami. Dlatego Gazeta.pl nawiązuje współpracę ze Stowarzyszeniem Skywarn Polska, czyli Polskimi Łowcami Burz. 

Nasze Stowarzyszenie po raz pierwszy podjęło współpracę z wydawcą portalu internetowego. Jej celem jest rzetelny i kompletny przekaz o zjawiskach związanych z burzami. W ostatnich latach w środkach masowego przekazu obserwujemy wzmaganie się przekazu nierzetelnego, nacechowanego emocjami, w którym przedstawiany obraz sytuacji odbiega znacząco od rzeczywistości, co w dłuższej perspektywie wpływa negatywnie na odbiór treści meteorologicznych oraz na interpretację informacji o zachodzącej zmianie klimatu – komentuje Piotr Szuster, członek Zarządu Stowarzyszenia Skywarn Polska.  

Już od tego tygodnia kilka razy w miesiącu na stronie głównej Gazeta.pl oraz na specjalnym kanale nadawczym pojawią się alerty dotyczące frontów burzowych i ekstremalnych zjawisk pogodowych. 

Ze względu na zmiany klimatyczne temat niebezpiecznych zjawisk pogodowych będzie coraz częściej obecny w naszym codziennym życiu. Chcemy, żeby nasze czytelniczki i czytelnicy nie tylko wiedzieli, że dzisiaj pogoda będzie się dynamicznie zmieniać, i w trosce o bezpieczeństwo mogli odpowiednio zaplanować np. wyjście na rower, ale też, żeby rozumieli, na czym te zjawiska polegają, i mieli świadomość, z czego wynikają – mówi Sylwia Olczak, zastępczyni redaktora naczelnego Gazeta.pl. 

Specjalnie dla Gazeta.pl prognozy pogodowe przygotują i opracują dr Szymon Walczakiewicz, adiunkt z Instytutu Nauk o Morzu i Środowisku Uniwersytetu Szczecińskiego, oraz Angelika Zięba, członkini Stowarzyszenia Skywarn i profesjonalna tropicielka burz. Opracowania te uzupełniane będą szczegółowymi mapkami od naszych ekspertów, które pomogą zrozumieć zachodzące zmiany pogodowe. Alert pogody na swój telefonem będzie można otrzymać za pośrednictwem kanału nadawczego działającego w aplikacji Messenger.

Sylwia Olczak, komentując nową inicjatywę, dodaje: – W Gazeta.pl dużo mówimy o klimacie, a to, jak zmienia się pogoda w Polsce, jest bezpośrednią konsekwencją zmian klimatycznych, dlatego współpraca z ekspertami od ekstremalnych zjawisk pogodowych, jakimi są Polscy Łowcy Burz, jest kolejnym elementem budowania naszej świadomości klimatycznej. Chcemy, żeby użytkownicy przychodzili do nas po sprawdzone i kompletne informacje o zjawiskach pogodowych. 

 Gazeta.pl od lat kładzie duży nacisk na dziennikarstwo związane ze zmianami klimatycznymi. W ramach serwisu powstał odrębny dział redakcyjny Zielona.Gazeta.pl, którego redaktorem naczelnym jest Patryk Strzałkowski. W minionym roku Strzałkowski otrzymał pierwszą w historii prestiżową Nagrodę im. Andrzeja Woyciechowskiego w nowej kategorii “Dziennikarz dla planety”.  

Jedynie rzetelny przekaz konkretnych informacji jest środkiem właściwego informowania społeczeństwa o zachodzących zdarzeniach. W tym celu Stowarzyszenie Skywarn Polska oraz wydawca portalu Gazeta.pl nawiązują współpracę. Wierzymy, że wysokiej jakości opracowane treści będą stanowić nowy standard narracji w obszarze gwałtownych zjawisk atmosferycznych – podsumowuje Piotr Szuster ze Stowarzyszenia Skywarn Polska. 

 

BIURO REKLAMY GAZETA.PL

ul. Czerska 8/10
00-732 Warszawa

502 555 459

Marta Salińska

Ekspert Branżowy ds. reklamy internetowej Gazeta.pl