Gazeta Reklama logo

Urządzenia: Desktop, Mobile

Screening to realizacja reklamowa polegająca na pozycjonowaniu tapety względem wybranego formatu reklamy górnej (np. double billboard, triboard, wideboard oraz obligatoryjna kreacja zastępcza 336x280 gif/jpg/png do emisji na ekranach mobilnych). Maksymalna, łączna waga tapety i reklamy górnej wynosi 300kB


  • tapeta powinna być wyśrodkowana w osi „x” względem reklamy górnej.
  • w osi „y” powinna uwzględniać odległość górnej krawędzi reklamy górnej względem górnej krawędzi okna przeglądarki.
  • sugerujemy aby tło było wykończone na krawędziach jednolitym kolorem. Kolor ten zostanie użyty do dopełnienia tła strony poza obszarem tapety.
  • widoczny obszar tapety zależy od rozdzielczości ekranu użytkownika i szerokości danego serwisu.
  • rekomendowany rozmiar tapety wynosi 1920x1080 pixeli dostarczony w dwóch plikach z różnymi obszarami reklamowymi: dla serwisów o szerokości 960 pixeli: i 1240 pixeli
  • rekomendowany rozmiar tapety dla HP Gazeta.pl wynosi 1920x1080 pixeli z uwzględnieniem szerokości serwisu 1300 pixeli
  • tapeta pozycjonowana względem bannera nie może być w wersji fixed - nie może pozostawać w widocznym obszarze okna przeglądarki pomimo przewijania strony w dół
  • dopuszczamy pozycjonowanie tapety do górnej krawędzi okna przeglądarki, ale nie jest wtedy możliwe zgranie przekazu reklamowego z topboardu z przekazem reklamowym na tapecie (tapeta musi być przygotowana w uniwersalnej formie, nie wymagającej stałej odległości topboardu od górnej krawędzi okna przeglądarki)
  • dopuszczamy pozycjonowanie tapety do górnej krawędzi okna przeglądarki w wersji fixed (tapeta widoczna cały czas pomimo przewijania strony w dół),  ale nie jest wtedy możliwe zgranie przekazu reklamowego z topboardu z przekazem reklamowym na tapecie
  • Maksymalnie 3 kreacje w rotacji

Przykład screeningu z topboardem na Stronie Głównej Gazeta.pl


711883864008047e3e623843a0a14e377bb15f25 screening hp



Przykład screeningu z topboardem na stronach artykułowych


1f8bdac89da0c7c7833ef1f051137717743d1767 screening art2

   

Przykładowa kreacja html5

Implementacja zliczania kliknięć: aby umożliwić zliczanie kliknięć w kreację, tuż przed zamknięciem znacznika </body> należy umieścić poniższy skrypt:

oraz objąć cały obszar klikalny kreacji znacznikiem <a>, dbając o zgodność zadeklarowanych identyfikatorów (id):

Przykładowy kod kreacji, uwzględniający wszystkie wskazane wyżej modyfikacje:

Obsługa kreacji typu MultiClick: każdy dodatkowy obszar klikalny musi posiadać swój dedykowany znacznik <a> zawierający unikalny identyfikator (id):

W celu obsłużenia dodatkowych obszarów klikalnych, należy zmodyfikować skrypt umieszczony tuż przed zamknięciem znacznika <body>. Modyfikację należy wykonać według poniższego szablonu, ze wskazaniem na wyżej zadeklarowane identyfikatory (id):

  • Prosimy o dostarczenie kompletu kreacji wraz z odnośnikami URL na dwa dni robocze przed startem kampanii.
  • Materiał nie może wymieniać danych z zewnętrznymi serwerami, zapisywać, zmieniać cookie. W szczególności zabronione jest stosowanie odwołań do innych plików, wysyłanie danych z kreacji i do kreacji bez wcześniejszej zgody Agory.
  • Zabronione są skrypty zmieniające rozmiar i położenie okna przeglądarki.
  • Materiał nie może generować błędów, ostrzeżeń, blokować lub utrudniać korzystania ze stron.
  • Zabronione jest używanie w reklamach grafiki przypominającej elementy systemów operacyjnych (np. okna z przyciskami minimalizowania, zamykania)
  • Pola formularzy w reklamach muszą wykonywać funkcje zgodne z ich standardową funkcją i treścią komunikatu prezentowanego na przyciskach (np. kliknięcie w listę rozwijaną lub pole tekstowe nie może powodować przekierowania na strony Klienta).
  • Obciążenie procesora na komputerach klienckich w trakcie wyświetlania reklamy nie może istotnie i zauważalnie utrudniać korzystania z przeglądarki internetowej i innych jednocześnie uruchamianych aplikacji.