Urządzenia: Desktop, Mobile
Kreacja HTML5 nie może być zapętlana dłużej niż 30 sekund.
Przykładowa kreacja HTML5
Implementacja zliczania kliknięć: aby umożliwić zliczanie kliknięć w kreację, tuż przed zamknięciem znacznika </body> należy umieścić poniższy skrypt:
oraz objąć cały obszar klikalny kreacji znacznikiem <a>, dbając o zgodność zadeklarowanych identyfikatorów (id):
Przykładowy kod kreacji, uwzględniający wszystkie wskazane wyżej modyfikacje:
Obsługa kreacji typu MultiClick: każdy dodatkowy obszar klikalny musi posiadać swój dedykowany znacznik <a> zawierający unikalny identyfikator (id):
W celu obsłużenia dodatkowych obszarów klikalnych, należy zmodyfikować skrypt umieszczony tuż przed zamknięciem znacznika <body>. Modyfikację należy wykonać według poniższego szablonu, ze wskazaniem na wyżej zadeklarowane identyfikatory (id):
Streaming (In-Banner Video):
Streaming emitowany jest ze standardowych, graficznych form reklamowych, wykonanych w technologii html5. Składa się z dwóch elementów - odtwarzacza i filmu. Wideo w bannerze nie może być zapętlane.
Odtwarzacz powinien zawierać wbudowane przyciski sterujące (co najmniej przycisk STOP).
Film może zostać odtworzony automatycznie, natomiast ścieżka dźwiękowa musi być inicjowana wyłącznie przez użytkownika. W przypadku gdy dźwięk uruchamiany jest po najechaniu kursorem myszy na obszar kreacji, po zdjęciu kursora powinno nastąpić wyciszenie dźwięku. W przypadku gdy dźwięk uruchamiany jest po kliknięciu w kreację, może być również odtwarzany po zdjęciu myszy znad obszaru kreacji.
Maksymalny rozmiar i czas trwania filmu 1 MB / 30 sek.
Maksymalny bitrate: 512kbps.
Dźwięk w filmie reklamowym należy znormalizować do -4dB.
Dobre praktyki reklamowe w Gazeta.pl
Rynek reklamy
internetowej nieustannie się zmienia, aby dostarczać maksymalne korzyści
zarówno dla reklamodawcy jak i użytkownika, czyli odbiorcy potencjalnej
reklamy. Od pewnego czasu możemy zauważyć silny trend związany z zapewnieniem jak
najlepszego User Experience, mający na celu poprawić odbiorcy kontakt ze
stronami, np. zwiększyć ich wydajność, zminimalizować przepustowość sieci czy
ograniczyć zużycie baterii.
Tematem tym w
ostatnim czasie zajął się także Google, wprowadzając ograniczenia dla
nieprzyjaznych użytkownikom reklam – tzw. Heavy Ads Interventions. Przeglądarka
może całkowicie zablokować reklamę,
która:
Jeśli nie chcemy, aby kreacja
została zablokowana w przeglądarce istotne jest przestrzeganie kilku elementów
podczas tworzenia reklamy. Są nimi:
Reklama
spełniająca wyżej wymienione kryteria zostanie szybciej załadowana, wyświetlona
i zauważona, co przekłada się na lepsze statystyki kampanii.
Wskazówki tworzenia przyjaznych kreacji
Poniżej
zamieścimy kilka sugestii dotyczących tworzenia bardziej przyjaznych reklam. Wszystkie
wskazówki bazują na wytycznych
dotyczących tworzenia kreacji reklamowych według organizacji IAB:
https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/08/Dobre-Praktyki-Viewability-IAB-Polska-2020.pdf
https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Standardy_IABPolska_2016.pdf
https://www.iab.com/wp-content/uploads/2019/04/IABNewAdPortfolio_LW_FixedSizeSpec.pdf