Gazeta Reklama logo

Urządzenia: Desktop, Mobile

  • Format:
    rozmiar bannerów produktowych 250x250, minimalna liczba bannerów 5, maksymalna 10
    Opcjonalnie: Kreacja desktop z tłem i logotypem gif / jpg / png 750x300 / 940x300 / 1170x300
    Opcjonalnie: Kreacja mobile z tłem i logotypem gif / jpg / png 672x560 (skalowana do 336x280)
  • Kreacja z tłem karuzeli może zawierać logotyp w dolnym prawym lub lewym rogu (z wyjątkiem kreacji o rozmiarze 300x250)
  • Jako tło karuzeli może być również użyty dowolny kolor w formacie #hex
  • Karuzela produktowa umożliwia przypisanie unikalnych URL-i do każdego produktu. W przypadku braku dedykowanego linkowania dla poszczególnych produktów, wszystkie elementy karuzeli będą kierować do jednego wspólnego URL.
  • Waga: maksymalna waga pojedynczego obrazka 150KB
  • Maksymalnie 3 kreacje w rotacji
  • Komplet gotowych materiałów należy dostarczyć najpóźniej na 3 dni przed realizacją


Karuzela produktowa składa się z bannerów produktowych oraz opcjonalnego banneru pełniącego rolę tła karuzeli. Tło karuzeli może zawierać logotyp Klienta w prawym dolnym lub lewym rogu (z wyjątkiem kreacji o rozmiarze 300x250). Minimalna liczba bannerów produktowych to 5, a maksymalna – 10. Przewijanie obrazków odbywa się poprzez swipe (na urządzeniach mobilnych) lub kliknięcie strzałki (na desktopie).


Przykład realizacji desktop:

0f66985c141ca8e7eda76bf62a546dae8b2eb14d karuzela   desktop




Dobre praktyki reklamowe w Gazeta.pl


Rynek reklamy internetowej nieustannie się zmienia, aby dostarczać maksymalne korzyści zarówno dla reklamodawcy jak i użytkownika, czyli odbiorcy potencjalnej reklamy. Od pewnego czasu możemy zauważyć silny trend związany z zapewnieniem jak najlepszego User Experience, mający na celu poprawić odbiorcy kontakt ze stronami, np. zwiększyć ich wydajność, zminimalizować przepustowość sieci czy ograniczyć zużycie baterii.

Tematem tym w ostatnim czasie zajął się także Google, wprowadzając ograniczenia dla nieprzyjaznych użytkownikom reklam – tzw. Heavy Ads Interventions. Przeglądarka może całkowicie zablokować reklamę, która:

  • używa głównego wątku łącznie przez ponad 60 sekund
  • używa głównego wątku przez ponad 15 sekund w dowolnym 30-sekundowym oknie
  •  wykorzystuje ponad 4 megabajty przepustowości sieci

Jeśli nie chcemy, aby kreacja została zablokowana w przeglądarce istotne jest przestrzeganie kilku elementów podczas tworzenia reklamy. Są nimi:

  • niezapętlanie animacji w bannerze i stopowanie jej w czasie nie dłuższym niż 30 sekund,
  • stopowanie wideo na ostatniej klatce (nie dłuższe niż 30 sekund) w formatach reklamowych, gdzie zostało zaimplementowane.

    Więcej informacji dotyczących Heavy Ads Interventios znajdziemy pod linkiem: https://developers.google.com/web/updates/2020/05/heavy-ad-interventions


Reklama spełniająca wyżej wymienione kryteria zostanie szybciej załadowana, wyświetlona i zauważona, co przekłada się na lepsze statystyki kampanii. 


Wskazówki tworzenia przyjaznych kreacji


Poniżej zamieścimy kilka sugestii dotyczących tworzenia bardziej przyjaznych reklam. Wszystkie wskazówki bazują na wytycznych dotyczących tworzenia kreacji reklamowych według organizacji IAB:

  • wszelkie bannery z plikami wideo powinny mieć wyłączony dźwięk i zawierać przyciski nawigujące tak, aby użytkownik mógł sam wejść w interakcję z reklamą i samodzielnie włączyć dźwięk wideo,
  • zaleca się nie przeciążać procesora użytkownika – serwowane kreacje powinny płynnie działać i nie zaburzać działania strony ani aplikacji – w tym celu wskazane jest, aby kreacja nie była przeładowana dużą ilością węzłów, miała umiarkowaną ilość zastosowanych efektów cieni, zamgleń czy gradientów. Miała użytą odpowiednią ilość klatek w animacji (za optymalne przyjmuje się 18 klatek na sekundę). Obciążać może także zbyt duża ilość animowanych sekwencji pomiędzy warstwami emitowana w tym samym czasie, a także zaimplementowanie skryptu losującego zdarzenia w animacji, a także importowane grafiki skalowane przez długi czas. Najlepsza wersja kreacji html5 to taka, która nie zawiera zbędnych funkcji i nie jest przeładowana dużą ilością kodu zarówno w bibliotece .js, jak i pliku html,
  • maksymalna liczba żądań plików inicjowanych przez serwer nie powinna przekraczać 15 podczas początkowego ładowania elementów kreacji.
  • dobrze, aby kreacja podczas początkowego ładowania zawierała tylko lekkie pliki, aby pojawiała się w pierwszych dwóch milisekundach, jeśli elementy kreacji są rozbudowane i ciężkie powinno się je zoptymalizować,
  • sugerujemy odrzucić lub zminimalizować skrypty blokujące renderowanie kreacji (CSS, JavaScript) podczas wstępnego ładowania. Elementy takie jak biblioteka js. czy plik ze stylami CSS korzystnie jest osadzać w pliku html, używając do tego atrybutu inline, który pozwoli zoptymalizować czas ładowania kreacji,
  • sugerujemy, aby rozbudowane i obciążające funkcje były umiejscowione w tzw. subload  - kolejne w sekwencji ładowanie po ładowaniu początkowym – load,
  • ciężkie pliki powinny być pobierane tylko po interakcji z użytkownikiem.

    Więcej informacji na stronie IAB:

https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/08/Dobre-Praktyki-Viewability-IAB-Polska-2020.pdf

https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Standardy_IABPolska_2016.pdf

https://www.iab.com/wp-content/uploads/2019/04/IABNewAdPortfolio_LW_FixedSizeSpec.pdf