Portal Gazeta.pl we współpracy z agencją SociAll i firmą badawczą NapoleonCat.com przygotował raport BlogerStar. Bada on oddziaływanie blogerów w mediach społecznościowych. Zapraszamy do lektury.
W odróżnieniu od innych raportów dotyczących blogosfery, które skupiają się na samych blogach, my badamy to, jak blogi funkcjonują w takich serwisach jak Facebook, YouTube czy Twitter. Są to istotne kanały budowania zasięgu, ale przede wszystkim autentycznej relacji i komunikacji blogerów ze swoją społecznością. – mówi Anna Mościcka-Miodek, Communication&Social Media Manager w Gazeta.pl.
W pierwszym raporcie przebadane zostały trzy kategorie blogów: kulinarne, modowe, a także te z obszaru technologie i nowe media.
Kluczowe było pokazanie zaangażowania społeczności wokół bloga lub jego autora. Na potrzeby raportu powstał nowy wskaźnik – social footprint ilustrujący skalę reakcji czytelników na aktywność blogera we wszystkich badanych sieciach. – dodaje Oskar Berezowski, analityk NapoleonCat.com.
Ten raport to kolejna próba zmierzenia się z problemem, jak patrzeć na polską blogosferę. Fakt, że BlogerStar jest zapowiedziany jako cykliczny, pozwala sądzić, że będzie stale udoskonalany, a kolejne wyniki będą odzwierciedlały te aktywności, które wybierają blogerzyw poszczególnych branżach. Mam też nadzieję, że raport pozwoli zarówno blogerom, jak i marketerom dostrzec, że w blogowaniu liczy się coś więcej niż tylko miesięczne UU.- mówi Maciej Budzich, właściciel i autor bloga mediafun.pl
Dane w raporcie pochodzą z platformy analitycznej www.CatNapoleon.com, która monitoruje najpopularniejsze platformy społecznościowe w Polsce. Do badania można dołączyć dowolny blog – wystarczy zgłosić go przez stronę www.blogerstar.pl.
Pobierz raport