Wyjechani na weekend

18.09.2015 09:22
A A A
Powoli mijają już czasy gdy z dumą opowiadaliśmy o nadgodzinach w biurze, czy weekendzie spędzonym w pracy. Zaczęliśmy doceniać czas wolny i rozumieć jak ważna jest realizacja pasji oraz weekendowa odskocznia od codziennych obowiązków. Dlatego wiosną Agora wraz z marką Continental rozpoczęły crosmediową akcję "Wyjechani na weekend". Przez trzy miesiące zachęcaliśmy Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i dzielenia się swoimi pomysłami na weekend.



Cel i grupa docelowa

Celem kampanii było budowanie pozytywnych emocji wokół marki Continetal i wielokanałowe wsparcie sprzedaży w okresie zmiany opon na letnie. Działania kierowaliśmy do szerokiej grupy ze szczególnym uwzględnieniem osób poruszających się samochodami i posiadających przychód na rodzinę pozwalający na aktywne spędzanie wolnego czasu.

Strategia

Postawiliśmy na długofalową komunikację, pokazującą weekendowe wyjazdy z różnych perspektyw realizowaną w internecie i prasie oraz nagłośnioną w radiu i TV. W działaniach on-line zwracaliśmy szczególną uwagę na obecność w mobilu, ponieważ motywem przewodnim akcji było przede wszystkim inspirowanie do wyjazdów z domu. Z tego powodu byliśmy również obecni w radiu, którego słucha się w drodze. We wszystkich działaniach prasowych redakcja odsyłała do serwisu akcji i pogłębiała tematy związane z weekendowymi wyjazdami. Zaangażowanie wzmacniała obecność w socialmediach i działania btl.





Realizacja

Start akcji poprzedziła tygodniowa kampania teaserowa w prasie, radiu i internecie, w której nie ujawniając szczegółów promowaliśmy hasło „Wyjechani na weekend”.

Centrum komunikacji stanowił responsywny serwis Wyjechani.gazeta.pl. Na stronie znalazła się interaktywna mapa, dzięki której można było wyszukać ciekawe miejsce na spędzenie weekendu oraz wziąć udział w konkursie dodając swoją propozycję. Autor najciekawszej propozycji wygrał samochód.



Na content w serwisie Wyjechani.gazeta.pl złożyły się redakcyjne inspiracje do weekendowych wyjazdów w różnym stylu: kobiecym okiem, kulinarne, sportowe, z dzieckiem, krajoznawcze, alternatywne, a także wideo poradniki  dla zmotoryzowanych oraz użyteczne aplikacje pogodowa i licznik dni do weekendu. Ponadto dziennikarze sami ruszyli w Polskę na oponach Continetal. Podczas 15 wyjazdów pokonali  5 621 km - każdy przejechany kilometr został pomnożony razy dwa i zamieniony na złotówki. Pieniądze Continental przekazał dzieciom z domu dziecka.



W  „Gazecie Wyborczej” oraz jej tygodnikach, m.in. „Dużym Formacie”, „Tylko Zdrowie” i „Wysokich Obcasach”, „Magazynie Świątecznym”, a także specjalnym dodatku „Jedziemy na Weekend” publikowaliśmy materiały poświęcone rozmaitym sposobom spędzania wolnego czasu. Publikacje związane z akcją ukazały się też w czasopismach wydawanych przez Agorę: „Logo”, „Wysokie Obcasy Extra”, „Dziecko”, „Kuchnia” i ich wersjach mobilnych.



Tuż przed startem akcji w Radiu Złote Przeboje wyemitowaliśmy kampanię teserową. Następnie, celem wzmocnienia częstotliwości komunikatów o akcji, zaplanowaliśmy sponsoring ogólnopolskich informacji dla kierowców również w Radiu Złote Przeboje. Ogólnopolskie traffiki pojawiły się w popołudniowym drive time, a jingiel sponsorski 8” emitowany był na początku i końcu wejścia antenowego w kwietniu 2015 roku przez okres 4 tygodni.





Tuż przed majówką zaprosiliśmy czytelników do zabawy - do wieszania przed wyjazdami/urlopami zawieszek na klamkach, lampach czy krzesłach w pracy, informując tym samym swoich współpracowników, że jest się „Wyjechanym”. Przygotowaliśmy i rozdaliśmy wraz z dziennikiem Metro 200 000 sztuk zawieszek z logotypem akcji oraz Partnera.

Weekendowo nastrajał również Henryk Sawka


Rezultaty
854 000 000 kontaktów z promocją akcji, której partnerem był Continental. Wszystkie wykorzystane kanały komunikacji odsyłały odbiorcę do serwisu Wyjechani.gazeta.pl
1. serwis Wyjechani.gazeta.pl: 1 325 582 UU, 9 116 762 PV*
2. kampania telewizyjna: 10,42 mln. potencjalnych kontaktów z reklamą  (zasięg 1+ w osobach)**
3. prasa - kampania teaserowa i 22 emisje reklamy przy kontekście redakcyjnym - 4,92 mln. osób miało szansę zobaczyć co najmniej jedną  z publikacji opatrzoną logo Continental***
4. radio - kampania teaserowa i  sponsoring ogólnopolskich informacji dla kierowców w Radiu Złote Przeboje 3,36 mln. słuchaczy i 31,05 mln. potencjalnych kontaktów z reklamą (Breaktime, SMG/KRC, wskaźnik zasięg 1+ i GRP)****
5. internetowa kampania odsłonowa - łącznie 88 002 833 wyemitowanych odsłon formatów reklamowych, w tym formaty dedykowane i niestandardowe*****
6. promocja redakcyjna m. in. na stronach głównych: Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Sport.pl  oraz na redakcyjnych fanpagach na Facebooku - 689,33 mln. kontaktów z promocją akcji w internecie.*****