Energia dla Polski.
Energia dla Polaków

14.07.2014 11:13
A A A
Jak zmienić polską energetykę, by była wydajniejsza, tańsza i czystsza? Jak z poziomu licznika na prąd "przejąć kontrolę" nad rachunkami? Jak czytać rachunki za prąd?

Na te i wiele innych pytań wspólnie z PGNiG odpowiedzieliśmy w projekcie edukacyjno-promocyjnym „Energia dla Polski. Energia dla Polaków”.
Akcję dotyczącą gospodarowania szeroko pojętą energią zarówno w skali micro, jak i macro przeprowadziliśmy w dniach od 28 października do 29 grudnia 2013 roku.




Spójna komunikacja wykorzystująca trafnie dobrane tematycznie i branżowo media Agory - Gazetę Wyborczą, wybrane Czasopisma, serwis Wyborcza.biz, Radio Tok FM oraz Radio Złote Przeboje - pozwoliła na stworzenie atrakcyjnego dla odbiorców projektu, a PGNiG umożliwiła wzmocnienie wizerunku eksperta oraz marki wrażliwej na potrzeby społeczne i dbającej o ochronę środowiska.

PRASA
W naszym cyklu na łamach ogólnopolskiego wydania Gazety Wyborczej, Gazecie Dom
oraz magazynach Ładny Dom, Magnolia, Cztery Kąty i Kuchnia skupiliśmy się na energii.

W ramach publikacji projektowych na stronach Gazety Wyborczej w łatwy i przystępny sposób wyjaśnialiśmy zagadnienia związane z rynkiem energetycznym. Stale informowaliśmy także, co pojawi się w kolejnym odcinku. Dzięki temu cały czas utrzymywaliśmy zainteresowanie naszych czytelników.

W tygodniku - Gazeta Dom nasz odbiorca mógł znaleźć między innymi wskazówki jak zaplanować budowę oszczędnego domu oraz jak zaoszczędzić na jego ogrzewaniu.


 

O tym, jak obniżyć koszty ogrzewania domu, pisaliśmy również w miesięczniku Ładny Dom. Natomiast w magazynie Magnolia zajęliśmy się ogrzewaniem szklarni.

Energia to również posiłki, które podnoszą witalność i jakość życia. W miesięczniku Kuchnia przedstawiliśmy jak przygotować dania według kuchni pięciu przemian, tak aby nasze pożywienie było zrównoważone energetycznie.

W Czterech Kątach zaserwowaliśmy natomiast obiad z gazem - napisaliśmy dlaczego warto gotować na gazie.

PGNiG jako Partner akcji było obecne przy wszystkich poruszonych tematach we wszystkich wymienionych tytułach.



SERWIS

Aby dotrzeć z informacją do jeszcze większej grupy odbiorców na Wyborcza.biz przygotowaliśmy dedykowany akcji serwis pod tym samym hasłem - „Energia dla Polski. Energia dla Polaków.” To stworzone dla internautów kompendium wiedzy na temat efektywnego gospodarowania szeroko pojętą energią. Na stronie publikowaliśmy materiały z prasy, dodatkowe artykuły poszerzające tematykę energetyczną oraz materiały video.
Serwis został podzielony na dwie części zarówno merytorycznie jak i wizualnie tak, aby użytkownik w szybki i łatwy sposób mógł znaleźć interesujące go informacje.




Energia dla Polski - to miejsce gdzie informowaliśmy naszych czytelników o bieżących wydarzeniach gospodarczych związanych z gospodarowaniem energią. To również miejsce gdzie nasi odbiorcy mogli znaleźć odpowiedź, między innymi na takie pytania jak:
Co jeśli polska energetyka nie będzie inwestować w nowe bloki energetyczne?
Jak rozwija się rynek energetyczny w Polsce?
Czy energetyka atomowa jest opłacalna? 
Opublikowaliśmy aż 57 artykułów.




Energia dla Polaków - to miejsce, w którym można było znaleźć informację nie tylko z obszarów gospodarki, ale również z innych dziedzin życia. Doradzaliśmy co zrobić, aby nasze rachunki za prąd były niższe. Jak planować budowę oszczędnego domu? Przedstawiliśmy receptę na zdrowe odżywianie w taki sposób, aby nasze pożywienie było zrównoważone energetycznie.
Wskazaliśmy jaki samochód wybrać, aby był jak najbardziej ekonomiczny.
Opublikowaliśmy aż 21 artykułów.

Przykłady zostają w pamięci dlatego przygotowaliśmy również cykl materiałów video, gdzie przedstawiliśmy, jak w praktyce wygląda efektywne gospodarowanie energią w realnym życiu.







Czy wiesz jak oszczędzać energię? - interakcję z użytkownikami zapewnił nam redakcyjny quiz wiedzy. W interaktywny sposób każdy mógł sprawdzić swoje przyzwyczajenia i skłonność do oszczędzania energii.



Serwis szeroko promowaliśmy w portalu Gazeta.pl i serwisach dopasowanych tematycznie. Dzięki przemyślanej obecności Partnera PGNiG stawał się ekspertem w dziedzinie gospodarowania energią.

RADIO
Wzmocnienie promocji wydań prasowych oraz działań online zapewnił cykl spotów w Radiu TOK FM i Radiu Złote Przeboje informujących o akcji - „Energia dla Polski. Energia dla Polaków”.

 




EFEKTY
W czasie trwania projektu „Energia dla Polski. Energia dla Polaków.” serwis odwiedziło
302 823 użytkowników*, którzy wygenerowali 469 777 odsłon*

Sprzedano 3 593 554 egzemplarzy** Gazety Wyborczej zawierających reklamy Partnera projektu, zwiastuny cyklu oraz publikacje opatrzone logo PGNiG

 

 

 

Spoty promocyjne usłyszało w Złotych Przebojach 1 646 799 osób***, w Toku zaś 555 259 osób ***

Dzięki wykorzystaniu branded content, crossmediowości, współpracy redakcyjnej, a także interakcji z naszymi użytkownikami pokazaliśmy, jak efektywnie zarządzać energią!




* Gemmius Treafic grudzień 2013
** Dane własne Wydawcy Agora S.A.
*** RadioTrack, październik - grudzień 2013

















 

Na te i wiele innych pytań wspólnie z PGNiG odpowiedzieliśmy w projekcie edukacyjno-promocyjnym „Energia dla Polski. Energia dla Polaków”.

Akcję dotyczącą gospodarowania szeroko pojętą energią zarówno w skali micro, jak i macro przeprowadziliśmy w dniach od 28 października do 29 grudnia 2013 roku.