Wielkie Porwanie
Małego Głoda

27.06.2014
A A A
Znany z szalonych pomysłów Mały Głód tym razem przeszedł samego siebie. Porwał 3 popularne blogerki i wysunął bardzo wygórowane żądania. Niestandardowe działania porywacza wymagały zastosowania niestandardowego rozwiązania - relacji na żywo w serwisie Plotek.pl!

Postanowiliśmy spróbować czegoś niezwykłego. Przeprowadziliśmy relację na żywo z porwania blogerek, a tym samym pokazywaliśmy Małego Głoda w miejscu zarezerwowanym dotychczas wyłącznie dla gwiazd największego formatu.

Śledziliśmy każdy krok tajemniczego prześladowcy i porywacza, nie zdradzając od razu jego tożsamości. Osobnika stojącego za porwaniami ujawnialiśmy stopniowo - zgodnie z założeniami akcji. Dopiero po zdradzeniu pełni misternego planu, zadbaliśmy o doskonałą widoczność Małego Głoda i marki Danio. Efekt zaskoczenia i zaciekawienia? Osiągnięty!

 



Relację z porwania blogerek prowadzoną w serwisie Plotek.pl promowaliśmy intensywnie w dopasowanych serwisach Grupy Gazeta.pl: Plotek.pl, Gazeta.pl Kobieta, metroMSN.pl, Gazeta Wiadomości, Gazeta.pl Technologie, Gazeta.pl Kultura.
Od momentu ujawnienia porywacza żaden użytkownik nie miał wątpliwości, kto stoi za porwaniem blogerek. Zadbaliśmy o bardzo dobrą ekspozycję marki w postaci pełnego brandingu relacji.

 


Co ważne o pogróżkach, które otrzymała blogerka Maffashion poinformowało wiele znanych portali rozrywkowych. Wśród nich znalazły się m.in.: Pudelek.pl, AfterParty.pl, Pomponik.pl.



Efekty
Wielkie Porwanie Małego Głoda nastąpiło 13 stycznia 2014 roku i trwało 10 dni.
Zaproponowane przez nas innowacyjne rozwiązanie - „relacja na żywo” - przypadło do gustu naszym użytkownikom. Najlepszym dowodem potwierdzającym duże zainteresowanie projektem są statystyki akcji.
Tylko w poniedziałek 13 stycznia relację porwania oraz news o pogróżkach odwiedziło 22 955 unikalnych użytkowników*.



Mamy nadzieję, że sukces Wielkiego Porwania Małego Głoda przyczyni się do jeszcze częstszego sięgania po działania z zakresu Content Marketingu.



Daniel Przemęcki,
Kierownik Marki Danio
Danone Sp. z o.o.


Kampania „Wielkie Porwanie Małego Głoda” odniosła sukces biznesowy zarówno w zakresie sprzedaży nowych wariantów Danio Extra, jak również w zaangażowaniu konsumentów w dialog z Małym Głodem. Dzięki „Wielkiemu Porwaniu” blogerek ikona marki miała okazję pojawić się tym razem również w nietypowych dla siebie miejscach: opró cz reklamy telewizyjnej i swojego profilu na portalu Facebook, przejęła na pewien czas blogi porwanych Maff, Honey i Cajmel i ich profile na FB. Dzięki temu, że historia porwania była relacjonowana na serwisie Plotek.pl zasięg kampanii został istotnie rozszerzony, a moc kontekstu modowego znacznie wzmocniona poprzez osadzenie historii w serwisie plotkarskim, który z modą i jej kreatorami ma do czynienia na co dzień. Współpraca z Agorą okazała się efektywna kosztowo i trafiona pod względem kontentowym, na pewno traktujemy ją jako dobrą praktykę godną powtórzenia przy następnych kampaniach.




*dane własne wydawcy na podstawie Gemius Traffic