Kamis
Food Blogger Fest

31.10.2012 14:10
A A A
Polacy AD 2012 kochają nie tylko jeść, ale i gotować. 56% internautów codziennie przygotowuje posiłki, a 63% czerpie przepisy z Internetu (źródło: Raport PBI "Internetowe serwisy kulinarne").
Niektóre z ponad 1 000 blogów o kuchni i gotowaniu mogą pochwalić się renomą i statystykami odwiedzalności porównywalnymi do największych serwisów kulinarnych. Same kulinaria w blogosferze mają duży potencjał, do tej pory niewykorzystany przez branżę reklamową.

Tę niszę zagospodarował Food Blogger Fest - pierwsza w Polsce konferencja dla bloggerów kulinarnych, która odbyła się 12 maja 2012 roku w siedzibie Agory. Organizatorem wydarzenia był serwis Ugotuj.to, a partnerem marka Kamis.

Projekt został doceniony przez IAB Polska nominacją w konkursie Mixx Awards 2012 w kategorii "Marketing społecznościowy".

Cel:
Wspólnie z redakcją serwisu Ugotuj.to postawiliśmy sobie za cel dotarcie do opiniotwórczego środowiska bloggerów kulinarnych w nowoczesny, niewymuszony sposób. Recepta na sukces? Zbudowanie dobrych, naturalnych relacji.

Zależało nam na zaistnieniu w świadomości autorów blogów jako instytucja wspierająca ich rozwój, inspirująca do działania oraz na wzmocnieniu wizerunku marki Kamis jako eksperta w branży kulinarnej.


 


Działanie:

W ramach serwisu Ugotuj.to stworzyliśmy stronę wydarzenia, która zawierała program, biogramy prelegentów, możliwość zapisania się na konferencję, mapę dojazdu, jak również informacje o marce Kamis oraz prezentację jej produktów. Na Facebooku stworzyliśmy stronę wydarzenia, która zbierała chętnych do wzięcia udziału w konferencji. O akcji szeroko pisały serwisy z grupy Gazeta.pl. Event wsparła również kampania promocyjna.

Na program konferencji Food Blogger Fest składały się panele dyskusyjne i wykłady ekspertów. Swoją wiedzą dzielili się m.in. Paulina i Michał Stępień, właściciele kotlet.tv; Małgosia Minta, autorka bloga Minta Eats; Maciej Budzich, blogger, autor Mediafun.pl oraz Anna Wrońska, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”.


Mówiliśmy o tym, jak przygotować wideo kulinarne, jak pisać o jedzeniu i jak je fotografować. Przedstawiliśmy historie sukcesów bloggerów kulinarnych oraz zdradzaliśmy, co powinien zawierać idealny mediaplan promocji bloga. Na zakończenie konferencji zapisani wcześniej bloggerzy wzięli udział w profesjonalnych warsztatach fotografii prowadzonych przez doświadczonych autorów zdjęć kulinarnych. Każdy uczestnik otrzymał również upominek od partnera i miał okazję spróbować produktów Kamis.

Efekty:
Zainteresowanie Food Blogger Fest przekroczyło nasze oczekiwania. W konferencji wzięło udział 150 aktywnych i wpływowych bloggerów oraz kilkunastu ekspertów związanych profesjonalnie z kulinariami i mediami.


Event spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. Bloggerzy chętnie publikowali relacje z wydarzenia na swoich stronach. Jeden z ponad 40 komentarzy:
"Wczoraj miałam okazję (i szczęście, bo zainteresowanie było ogromne) uczestniczyć w pierwszym Ford Blogger Fest zorganizowanym przez Agorę i portal Ugotuj.to oraz Kamis. Ciekawe tematy i prelegenci."
Również obecność partnera została doceniona. Bloggerzy dziękowali za otrzymane przyprawy i publikowali autorskie pomysły na ich zastosowanie. Na wielu blogach ukazały się zdjęcia potraw własnoręcznie przyrządzonych przez autorów, wyeksponowanych obok produktów Kamis.
Łącznie informacja o konferencji znalazła się na 40 różnych blogach.

Sukces Food Blogger Fest dowiódł, że skutecznie potrafimy dotrzeć do bloggerów, zaoferować im atrakcyjne treści i dzielić się wiedzą. Dzięki temu mogliśmy wykorzystać marketing szeptany i pozytywny buzz na niezależnych blogach, niestandardowo odpowiadając na potrzeby marketingowe partnera.



 

Na program konferencji Ford Blogger Fest składały się panele dyskusyjne i wykłady ekspertów. Swoją wiedzą dzielili się m.in. Paulina i Michał Stępień, właściciele kotlet.tv; Małgosia Minta, autorka bloga Minta Eats; Maciej Budzich, blogger, autor Mediafun.pl i Anna Wrońska, redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”.

Mówiliśmy o tym, jak przygotować wideo kulinarne, jak pisać o jedzeniu i jak je fotografować. Przedstawiliśmy historie sukcesów bloggerów kulinarnych oraz zdradzaliśmy, co powinien zawierać idealny mediaplan promocji bloga. Na zakończenie konferencji zapisani wcześniej bloggerzy wzięli udział w profesjonalnych warsztatach fotografii prowadzonych przez doświadczonych autorów zdjęć kulinarnych. Każdy uczestnik otrzymał również upominek od partnera i miał okazję spróbować produktów Kamis.

Efekty

Zainteresowanie Food Blogger Fest przekroczyło nasze oczekiwania, dlatego w natłoku zgłoszeń zwiększyliśmy liczbę miejsc na liście. W konferencji wzięło udział 150 aktywnych i wpływowych bloggerów oraz kilkunastu ekspertów związanych profesjonalnie z kulinariami i mediami.

Event spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem. Bloggerzy chętnie publikowali relacje z wydarzenia na swoich stronach. Jeden z ponad 40 komentarzy:

„Wczoraj miałam okazję (i szczęście, bo zainteresowanie było ogromne) uczestniczyć w pierwszym Ford Blogger Fest zorganizowanym przez Agorę i portal Ugotuj.to oraz Kamis. Ciekawe tematy i prelegenci.”

Również obecność partnera została doceniona - bloggerzy dziękowali za otrzymane przyprawy:

„Myślę, że warto też wspomnieć o firmie Kamis i setach, które przygotowała dla uczestników konferencji. Musztardy, aromatyczne przyprawy to jest coś! Gdy dotarłam do domu i zaczęłam oglądać skarby, nie mogłam się nadziwić, ile tego jest! Ogromny plus dla Kamis-a.”

Uczestnicy opisywali, jak będą używać przypraw Kamis, a także zamieszczali zdjęcia własnoręcznie przyrządzonych potraw wyeksponowanych obok produktów partnera.

Łącznie informacja o konferencji znalazła się na 40 różnych blogach.

Dzięki Food Blogger Fest udało nam się wypromować markę Ugotuj.to, poznać lepiej blogosferę kulinarną i nawiązać udaną współpracę z marką Kamis.

[kolaż komentarzy]