WASA
Gotowi Na Lato!

27.09.2012 10:42
A A A


Lubimy zdrowy styl życia, kochamy lato i uwielbiamy się dobrze bawić! Dlatego z przyjemnością zrealizowaliśmy wraz z Wasą projekt „Gotowi na lato”. W naturalny sposób postawiliśmy na skojarzenie produktów partnera - pieczywa chrupkiego i nowych kanapek - ze zdrowym trybem życia. Połączyliśmy
w lekką i apetyczną całość działania online i offline z niestandardowymi rozwiązaniami angażującymi użytkowników w aktywną komunikację z marką Wasa.


Działanie:
Przez 3 miesiące wspólnie z partnerem, marką Wasa, odliczaliśmy dni pozostałe do 21 czerwca. Inspirowaliśmy użytkowników i doradzaliśmy, jak lekko i świadomie dokonywać codziennych wyborów tak, aby byli gotowi na lato.

Największe wyzwania projektu? Wyróżnienie go spośród lifestylowych, wiosennych akcji oraz zaangażowanie odbiorców w aktywną komunikację z marką. Dlatego działaliśmy na wielu płaszczyznach, wykorzystując możliwości:
- internetowych serwisów Grupy Gazeta.pl,
- aplikacji na Facebooku,
- reklam kontekstowych w prasie,
- eventu i rozwiązań BTL,
- kampanii reklamowej budującej świadomość marki Wasa zrealizowanej w prasie i w internecie.

 

 

Osią akcji stał się specjalny serwis Gotowinalato.gazeta.pl, którego partnerem została marka Wasa. Agregowaliśmy w nim treści tematycznie dopasowane do akcji, tworzone przez redakcje serwisów internetowych Grupy Gazeta.pl z linii lifestyle: Ugotuj.to, Gazeta.pl Zdrowie oraz Gazeta.pl Kobieta. Serwis agregujący i współpracujące z nim sekcje zyskały spójny układ graficzny, pomysłowo nawiązujący do charakteru i kolorystyki serwisów uczestniczących w projekcie oraz motywów graficznych wykorzystywanych przez markę Wasa.



W ramach akcji w serwisie Gazeta.pl Gotowi Na Lato oraz w sekcjach współpracujących opublikowaliśmy łącznie aż 63 artykuły i fotostory, 6 quizów, 3 wideo i 2 sondaże, pochodzące z 3 sekcji tematycznych: Zdrowo na lato, Modnie na lato oraz Kulinarnie na lato. W specjalnej strefie Wasa ukazały się także materiały partnera, m.in. quiz „Która kanapka pasuje do ciebie?”.

Zaangażowanie:
Było kluczowym elementem projektu i warunkiem trwałego wzmocnienia wizerunku Wasy. Dzięki atrakcyjnym rozwiązaniom zachęciliśmy użytkowników do zabawy, zaś projekt nabrał zdrowych rumieńców.

Zrealizowaliśmy 3 konkursy - żeby się dobrze bawić i wygrywać nagrody od Wasy.

Wspólnie z użytkownikami stworzyliśmy internetowe radio „Gotowi na lato” - żeby umilić czas pozostały do lata.

Opublikowaliśmy sondaże - żeby poznać opinie o zdrowym odżywianiu.

Na Facebooku uruchomiliśmy aplikację "Z Wasą do lata! Kalkulator zdrowia" - żeby kontrolować kalorie.

Wykorzystaliśmy także możliwość dotarcia do grupy docelowej za pomocą prasy. W tytułach "Wysokie Obcasy" i "Palce Lizać" ukazały się reklamy Wasy w kontekście artykułów nawiązujących do zdrowego odżywiania.

Udało nam się zaangażować użytkowników także w trakcie eventu. 2 czerwca dział promocji stołecznej "Gazety Wyborczej" zorganizował w warszawskiej Królikarni piknik, którego partnerem została Wasa. W pikniku wzięło udział około 15 000 uczestników, na których czekało ponad 20 atrakcji. Zorganizowaliśmy koncerty, spektakle, pokazy filmowe, atrakcje dla dzieci, otwartą wystawę w muzeum Królikarnia i Festiwal Kulinarny. Wystąpili m.in.: Andrzej Seweryn i „Szekspir Forever”, Teatr Roma i jego przeboje muzyczne, Fisz Emade i Epron, Tres.B, Wojtek Mazolewski Quintet.



Komunikacja marki Wasa rozpoczęła się już na etapie publikacji zapowiedzi pikniku, co pozwoliło na stopniowe budowanie świadomości marki wśród naszych czytelników. Samo wydarzenie intensywnie promowaliśmy w mediach (poza prasą i internetem także w radio, telewizji, za pośrednictwem reklamy zewnętrznej oraz działań BTL), a 31 maja ukazał się specjalny dodatek redakcyjny zachęcający do udziału.

Dzięki partnerowi strategicznemu pikniku, marce Wasa, każdy uczestnik miał szansę wziąć udział w bezpłatnej sesji jogi na trawie, idealnie wpisującej się w konwencję pikniku oraz całej akcji „Gotowi na lato”. Piknikowicze mogli także skosztować pieczywa Wasa, dostępnego na stoisku partnera.

Promocja całego projektu Gotowi na lato (zarówno działania redakcyjne, jak i kampania display) objęła serwisy: Ugotuj.to, Gazeta.pl Zdrowie, Gazeta.pl Kobieta, Facebook.com, a także stronę główną portalu Gazeta.pl. Kreacje reklamowe emitowane w ramach kampanii w portalu stworzone zostały specjalnie na potrzeby akcji przez studio graficzne "Gazety Wyborczej" i Gazeta.pl. Kreacje były nie tylko efektowne, ale i efektywne: najskuteczniejszy format, tzw. bombka, emitowana w serwisie Plotek.pl, uzyskała CTR na poziomie 1,27.

Rezultaty:



 

Marta Martys, Marketing Manager
Barilla Poland Sp. z o.o.


Projekt „Gotowi na lato” dał produktom Wasa możliwość zaprezentowania się czytelnikowi od ciekawszej strony niż tradycyjna reklama, oferując interesujące treści, związane z przygotowaniem do sezonu letniego. Zawartość serwisu pozwalała nie tylko biernie przeglądać informacje, ale również brać czynny udział w konkursach i korzystać z pożytecznej aplikacji. Kulminacją akcji był Piknik w Królikarni, gdzie można było wyjść poza świat wirtualny uprawiając jogę na trawie z Wasą. Jestem pewna, że całość działań zapadła naszym konsumentom w pamięć, podtrzymując skojarzenia marki ze zdrowym i aktywnym trybem życia i co ważniejsze, zachęcając ich do działania nie tylko przed latem, ale przez cały rok.



Paulina Ruta, Konsultant ds. Klientów Strategicznych
Agora SA


Kto z nas nie czeka na wakacje?
W tym roku włączyliśmy licznik już w marcu i wspólnie z Klientem oraz Użytkowniczkami liczyliśmy dni do lata. I nie było to zwykłe odliczanie....
Połączyliśmy siły 3 różnych redakcji na rzecz jednej akcji, dzięki czemu powstały atrakcyjne treści, które spotkały się z ogromnym zainteresowaniem Użytkowników. W ramach akcji stworzyliśmy tematyczne radio na tuba.fm, aby przyjemniej czekało nam się na lato. Postawiliśmy również na interakcję oraz realne wyjście do kobiet poprzez obecność Klienta jako głównego partnera na Pikniku w Królikarni. Nie pozostaje nam nic innego, jak włączyć już teraz licznik ponownie... w oczekiwaniu na kolejne briefy i wyzwania.