Johnson & Johnson
Zadbaj o oczy

06.03.2012 13:21
A A A
W ramach obchodzonego 13 października 2011 roku Światowego Dnia Wzroku, Johnson&Johnson Poland przy udziale mediów Agory przeprowadził szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną. Celem akcji była edukacja społeczeństwa w zakresie profilaktyki chorób oczu i promocja zdrowego trybu życia dla dobrego wzroku. Akcja jednocześnie wspierała promocję autorskiego programu "Dobry Wzrok na Całe Życie", którego sponsorem jest marka ACUVUE , należąca do Johnson&Johnson Poland




Realizacja

Dzięki współpracy między redakcjami poszczególnych mediów, udało nam się zachować integralność treści i działań. Komunikację oparliśmy na dwóch filarach: branded content
i kampanii zasięgowej.
W ramach akcji na stworzonym w tym celu serwisie publikowaliśmy wywiady i video konsultacje z ekspertami (m.in. z prof. Jerzym Szaflikiem,), publikowaliśmy artykuły o tematyce naukowej i ciekawostki, prowadziliśmy forum, promowaliśmy Światowy Dzień Wzroku. Byliśmy świadkami operacji usuwania zaćmy przez prof. Jerzego Szaflika, co udokumentowaliśmy i udostępniliśmy publicznie na serwisie.

 

Działania w internecie połączyliśmy ze wsparciem redakcyjnym w Gazecie Wyborczej, Wysokich Obcasach, Poradniku Domowym i Metrze.
Kampanię prasową rozpoczęliśmy publikacją specjalnego dodatku do Gazety Wyborczej „Zadbaj o oczy” w całości poświęconemu tematyce profilaktyki i leczenia chorób oczu.

Zdjęcie dodatku „Zdrowe oczy”Ukoronowaniem projektu było przeprowadzenie konkursu wiedzy, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem.

Kampania kontentowa przez cały okres jej trwania wspierana była kampanią zasięgową: prasową, display i outdoorową.
Artykuł w Gazecie Wyborczej i Metrze
Wyniki i rezultaty:
1.Prasa:
800 tys. egzemplarzy Gazety Wyborczej zawierającej materiały dotyczące projektu*
Ponad 2,7 mln osób miało szansę zobaczyć co najmniej jedną z publikacji Gazety Wyborczej opatrzonych logo Partnera projektu**
Ponad 335 tys. egzemplarzy dziennika Metro zawierającego materiały dotyczące projektu*
1,2 mln osób miało szansę zobaczyć publikację w dzienniku Metro opatrzoną logo Partnera projektu**
397 tys. egzemplarzy Poradnika Domowego zawierających materiały dotyczące projektu
1,4 mln osób miało szansę zobaczyć publikację w Poradniku Domowym opatrzoną logo Partnera projektu**

2. Internet:
serwis zdrowie.gazeta.pl/oczy odwiedziło blisko 60 000 użytkowników (UU)***,
którzy wygenerowali blisko 100 000 odsłon***
ponad 1 500 użytkowników (UU)*** i ponad 6 500 odsłon*** na forum Zdrowe Oczy
otrzymaliśmy ponad 600 zgłoszeń**** w konkursie wiedzy!

3.Outdoor:
664 nośniki (Frontlight 50, Billboard oraz  Citylight) w 13 miastach Polski****,
10 różnych kreacji,
67% populacji mieszkańców miast czyli blisko 6,5 mln osób miało kontakt z reklama outdoorową Klienta. W ciągu całej kampanii miało miejsce 213 144 180 kontaktów*****

Anna Łukasiak

Anna Łukasiak
Marketing Manager
Johnson&Johnson


„Poprawa jakości życia pacjentów oraz współpraca ze specjalistami z dziedziny ochrony zdrowia oczu to priorytety Johnson & Johnson Vision Care, światowego producenta miękkich soczewek kontaktowych marki ACUVUE®. Johnson & Johnson Vision Care prowadzi szereg działań edukacyjnych propagujących właściwą ochronę, korekcję i zdrowie oczu zarówno wśród specjalistów jak i konsumentów.

Kampania społeczna Dobry Wzrok na Całe Życie, zrealizowana w roku 2011 jest odpowiedzią na ogólny stan zdrowia oczu naszego społeczeństwa i podkreśla wartość regularnego badania okulistycznego. Została przeprowadzona we współpracy i pod patronatem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego. Partnerem akcji była AGORA, z którą podjęliśmy w ramach projektu szeroką współpracę redakcyjną i reklamową.

Za główne cele kampanii postawiliśmy sobie wypromowanie Światowego Dnia Wzroku, który przypada na drugi czwartek października; propagowanie regularnej kontroli wzroku (raz w roku); informowanie o konieczności właściwej korekcji wady wzroku i zachęcenie do wizyty w salonach optyczno-okulistycznych.

Kampania spotkała się dużym zainteresowaniem społeczeństwa, a przeprowadzone badania potwierdziły jej skuteczność i wagę poruszanych kwestii ochrony zdrowia oczu.”

Marta Gądek

Marta Gądek
Doradca ds. Klientów Strategicznych
Agora SA


Po co badać wzrok? By być zdrowym oczywiście; ale także po to, by nie przegapić otaczającego nas świata, żeby widzieć wszystkie barwy życia.

Razem z firmą Johnson&Johnson podjęliśmy prozdrowotną akcję
i namawialiśmy Polaków, by ruszyli do gabinetów okulistycznych.
Akcja Zadbaj o oczy po raz pierwszy na tak dużą skalę przypomniała Polakom, że wzrok to kapitał na całe życie.
No i widzicie? Udało się!

*ZKDP, autoprezentacja, rozpowszechnianie płatne razem dla Gazety Wyborczej w dni: 1,8,12 październik 2011, egzemplarze rozpowszechnione bezpłatnie ogółem w dla Metra w dni: 13 październik 2011, rozpowszechnianie płatne razem w październiku 2011 miesięcznika Poradnik Domowy. GW (6 wydań w tygodniu), Metro (5 wydań w tygodniu) - dzienniki, Poradnik Domowy - miesięcznik.

**Polskie Badania Czytelnictwa, wyk: MillwardBrown SMG/KRC, X2011, N=4016, OTS 1+: dla GW: 1 emisji w sobotniej GW, 1 emisji w środowej GW, 1 emisji w Wysokich Obcasach; dla Metra: 1 emisja w czwartkowym Metrze; dla Poradnika Domowego: 1 emisja w Poradniku Domowym. Opracowanie Agora SA

*** Gemius Traffic, listopad-grudzień 2011

**** Dane własne Wydawcy Agora S.A.

***** AMS Metrics (dane dla 10 głównych miast polski)