Polska na rowery
Bank BGŻ

21.02.2012 14:20
A A A


Gazeta Wyborcza i Sport.pl od lat angażują się w promocję aktywnego stylu życia.
Polska na rowery to akcja społeczna, mająca na celu wspieranie rozwoju kultury rowerowej w Polsce, poprzez popularyzowanie rekreacyjnej i sportowej jazdy na rowerach, promowanie roweru jako środka transportu miejskiego oraz wspieranie zmian w przestrzeni publicznej i społecznej.
Do jazdy na rowerze zaczęliśmy zachęcać  już wiosną 2010 roku.
Do naszej akcji zgłosiło się wówczas około 300 różnych imprez rowerowych w całym kraju. Każda przyciągnęła od kilku do kilku tysięcy fanów dwóch kółek. W działaniach wspierała nas Maja Włoszczowska - najbardziej utytułowana polska zawodniczka kolarstwa górskiego, wicemistrzyni olimpijska z Pekinu oraz mistrzyni świata z 2010 roku.
Duże zaangażowanie uczestników skłoniło nas do kontynuacji akcji w 2011 roku oraz rozszerzenia spektrum podejmowanych działań.
Przez cały rok na specjalnie utworzonym serwisie internetowym informowaliśmy i edukowaliśmy Polaków. Równocześnie, w Gazecie Wyborczej oraz bezpłatnym dzienniku Metro, opublikowaliśmy 23 odcinki cyklu redakcyjnego dotyczącego jazdy na rowerze.
Akcję wpierały także nasze radia - Złote Przeboje i TOK FM, które wyemitowały 20 programów informacyjnych oraz 8 programów autorskich.
Partnerem akcji już po raz drugi został bank BGŻ.

 


„Polska na rowery” odniosła w 2011 roku ogromny sukces. Zaobserwowaliśmy gigantyczny wzrost zainteresowania uczestników akcji. W 2010 roku zgłosiło się do nas 300 imprez rowerowych, a w 2011 roku było już ich blisko 1000.
Dodatkowo, wzbogaciliśmy akcję o treningi rowerowe, co okazało się strzałem w dziesiątkę.
Zorganizowaliśmy ponad 340 treningów w ośmiu miastach oraz wielki weekend rowerowy, który zebrał ponad 70 imprez rowerowych na terenie całej Polsce.
Wokół treningów uczestnicy sami zaczęli tworzyć małe społeczności lokalne, gromadzące ludzi w bardzo różnym wieku.
Postawiliśmy także ponad 400 stojaków rowerowych w 5 miastach, w 58 lokalizacjach (wraz z Fundacją All for Planet i lokalnymi wydaniami Gazety Wyborczej).
Dużą popularnością cieszył się także serwis polskanarowery.pl:

Liczba użytkowników: 2010r: 93 tys. - 2011r: 137 tys.* (wzrost o 48%)
Liczba wizyt: 2010r: 115 tys.- 2011r: 177 tys.* (wzrost o 57%)
Liczba odsłon: 2010r: 291 tys. - 2011r: 381 tys.* (wzrost o 36%)



Polska na Rowery to przykład kolejnej, udanej akcji społecznej. Dzięki niej udało nam się przekonać wielu Polaków do aktywnego, zdrowego, ekologicznego i ekonomicznego stylu życia - słowem do pokochania roweru.


Krzysztofa Bełz
Departament Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i Sponsoringu
Bank BGŻ


Pomysł na akcję Gazety Wyborczej i Agory „Polska na rowery” od razu zyskała naszą przychylność. Od lat wspieramy inicjatywy rowerowe, promujące zdrowy styl życia, zachęcające do aktywnego wypoczynku. Przy realizacji tego projektu spotkaliśmy zaangażowanych, pomysłowych partnerów, po stronie Agory, z którymi z dużą satysfakcją obserwowaliśmy jak „ruszamy” rowerową Polskę.

*dane: AGORA S.A. Gemius Traffic, dane środniomiesięczne, w okresie kwiecień - sierpień (sezon)