Garnier
Co Ty wiesz o Kanadzie?

09.02.2012 15:39
A A A
"Co Ty wiesz o Kanadzie?" to wspólny projekt Gazeta.pl oraz domu mediowego ZenithOptimedia, który został przeprowadzony we współpracy z firmą Garnier. Celem kampanii trwającej od 7 lutego do 20 marca 2011 r. było promowanie produktów z linii Garnier Intensywna Pielęgnacja Bardzo Suchej Skóry, zawierających syrop klonowy. Głównymi zamierzeniami projektu było zapoznanie konsumentów z Czerwoną Gamą Garniera oraz pozycjonowanie się na 1 miejscu wśród marek kosmetycznych w Polsce. W tym celu stworzyliśmy komunikację polegającą na powiązaniu produktu klienta z charakterystycznym dla Kanady motywem liścia klonowego. Centrum akcji projektu był serwis WysokieObcasy.pl

 

Wykonanie
Platformą komunikacyjną kampanii była sekcja redakcyjna „Co Ty wiesz o Kanadzie?” w ramach serwisu WysokieObcasy.pl. Publikowaliśmy tu artykuły dotyczące Kanady, opisy głównych atrakcji turystycznych, a także galerię zdjęć i quiz z wiedzy o tym kraju. W celu zapewnienia Klientowi miejsca, w którym mógłby przeprowadzić komunikację produktową, stworzyliśmy specjalną podsekcję, w której publikowaliśmy artykuły, wypowiedzi ekspertów oraz galerię produktów Garnier. Sekcja „Co Ty wiesz o Kanadzie?” uzyskała atrakcyjną szatę graficzną, z wykorzystaniem motywów kanadyjskich. Branding bazował na kolorystyce i motywach graficznych wykorzystywanych przez Klienta, a jego kluczowym elementem było opakowanie mleczka z Czerwonej Gamy Garniera.

Sekcja redakcyjna "Co Ty wiesz o Kanadzie" - strona główna

Sekcja redakcyjna "Co Ty wiesz o Kanadzie" - podsekcja z materiałami klienta


Na łamach sekcji przeprowadziliśmy konkurs oparty na grze flashowej „Gdzie jest klon?”, który umożliwił interakcję z użytkownikami. Gra składała się z 4 plansz, na których należało znaleźć po 5 ukrytych liści. Po każdej planszy pojawiało się losowo wybierane pytanie z zakresu wiedzy o Kanadzie. Konkurs trwał 4 tygodnie i został podzielony na dwa etapy. W pierwszym, w każdym z czterech tygodniowych edycji wyłanialiśmy osobę z najlepszym wynikiem w grze, która otrzymywała iPhone'a 4G oraz kolejnych w rankingu 20 osób, które dostawały roczny zapas mleczka z promowanej za pośrednictwem akcji Czerwonej Gamy Garnier. W drugim etapie mogły wziąć udział osoby, które w czasie trwania konkursu zagrały w grę, zapisały swój wynik oraz przesłały pracę konkursową na temat „Dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać do Kanady” w dowolnym formacie na wskazany adres e-mail. Autor najlepszej pracy otrzymał nagrodę w postaci wycieczki do Kanady, ufundowanej przez L'Oreal Polska. W grze wykorzystaliśmy elementy brandingu w postaci mleczka z Czerwonej Gamy Garnier, za pomocą którego gracz wskazywał ukryte na planszy liście klonu, na wszystkich planszach zaś pojawiał się logotyp Partnera akcji - marki Garnier.
Zobacz grę >>

Rezultaty&ROI

Akcję wspierały działania na serwisie WysokieObcasy.pl, a także na powiązanych tematycznie serwisach: Wyborcza.pl, Gazeta.pl Turystyka, Ugotuj.to, Groszki.pl oraz na stronie głównej portalu Gazeta.pl. Właściwy dobór narzędzi promocji przyczynił się do bardzo dobrych rezultatów. W trakcie trwania akcji sekcję odwiedziło prawie 130 tysięcy użytkowników*, którzy wygenerowali 268 tysięcy odsłon*. W grę flashową w czasie trwania konkursu zagrało ponad 190 tysięcy osób**. Gra cieszyła się popularnością także po zakończeniu konkursu, osiągając wynik ponad 200 tysięcy zagrań** w momencie zakończenia kampanii.

Anna Ostrowska-Wilk

Anna Ostrowska-Wilk
Kierownik Grupy Produktów Garnier


W pierwszym kwartale 2011 roku mieliśmy przyjemność współpracować z Agorą przy okazji projektu, jakim była realizacja kampanii internetowej dla strategicznej dla marki Garnier kategorii tj pielęgnacji ciała. Ze względu na sezon zimowy produktem-gwiazdą kampanii były regenerujące mleczko do ciała oraz kremy do rąk Intensywna Pielęgnacja Bardzo Suchej Skóry z oryginalną formułą kanadyjską i syropem z klonu. Obydwa produkty są niekwestionowanymi liderami rynkowymi w swoich kategoriach. Ponieważ produkty są już bardzo dobrze znane polskim konsumentkom, poprosiliśmy naszych partnerów z Agory o przygotowanie kompleksowej propozycji, która wzmocniłaby wizerunek marki i jej głównego atrybutu tj formuły kanadyjskiej wśród aktualnych użytkowniczek produktów; oraz jednocześnie rekrutowała potencjalne konsumentki i edukowała je o konieczności pielęgnacji ciała w okresie zimowym. Rezultatem naszej wspólnej pracy była realizacja miesięcznej kampanii internetowej o nazwie „Co Ty wiesz o Kanadzie?” której przewodnim motywem był konkurs, w którym główną nagrodą był kilkudniowy wyjazd do Kanady. Mechanizm konkursowy angażował uczestników poprzez interaktywne aplikacje, gry oraz quizy dotyczące wiedzy o produktach Garnier i o Kanadzie. Konsumentki nie znające wcześniej „czerwonej” gamy Garniera mogły dowiedzieć się o nich więcej na dedykowanych zakładkach produktowych. Ponadto konkurs otrzymał znaczące wsparcie w postaci kampanii displayowej na portalach należących do naszego partnera oraz promocji redakcyjnej o tematyce związanej z Kanadą. Za sukcesem kampanii przemawiają statystyki. Przede wszystkim jednak pozostaje satysfakcja z projektu, który został zrealizowany sprawnie, pod dużą presją czasową i cieszył się ogromną popularnością wśród użytkowników.

Źródło: *Gemius Traffic, marzec 2011
**Google Analytics, marzec 2011, dane opracowane przez AdAhead/ARBO Media