Continental
100 lat w Polsce

09.02.2012 15:07
A A A
W 2011 roku Continental postanowił świętować z nami setną rocznicę działalności w Polsce. Zadaliśmy sobie pytanie, jak zainteresować tym nie tylko pasjonatów opon samochodowych. W tym celu zabraliśmy użytkowników w podróż w czasie.

 


Pokazaliśmy, jak zmieniała się Polska przez 100 lat i jak Continental zmieniał się razem z nią.
Naszym celem była komunikacja, która w przyjazny sposób dotrze do użytkownika, dostarczając mu wartościowych treści i jednocześnie zwiększając świadomość marki Continental. Dzięki zaangażowaniu kilku mediów zajmujących się fachowo różnorodną tematyką, zgromadziliśmy w ramach projektu profesjonalne artykuły m.in. na temat sportu, motoryzacji, mody i technologii.
Na start kampanii przygotowaliśmy dedykowane wydanie Gazety Wyborczej, specjalnie stworzony na jubileuszową galę urodzinową firmy Continental w Polsce.
Wszystkie miejsca reklamowe zajęte tego dnia w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej zapełnione zostały reklamami Continental. Zobacz >>
Na specjalnie utworzonym serwisie stworzyliśmy także dedykowaną aplikację, w której użytkownicy mogli wybrać daną dekadę i prześledzić ważne wydarzenia z historii marki na tle przełomowych wydarzeń z poszczególnych dziedzin w życiu Polaków.

 

Strona główna serwisu:


Postawiliśmy nie tylko na wartościowe informacje, ale też na emocje.
Serwis Moto.pl zaprosił internautów do konkursu „Samochodowe wspomnienia sprzed lat”. Poprosiliśmy ich o przesłanie starych zdjęć aut z rodzinnych albumów.
W ramach serwisu Tuba.fm stworzyliśmy internetowe radio Przeboje 100-lecia, w którym można było usłyszeć kultowe przeboje z młodości naszych dziadków i rodziców.
Kanał radiowy był obrandowany tematycznie kreacjami Klienta, a przed uruchomieniem odtwarzania użytkownik słyszał spot z informacją, że do wysłuchania przebojów stulecia zaprasza firma Continental.
Równolegle prowadziliśmy w Gazecie Wyborczej cykl „Pionierzy polskiej motoryzacji”, którego Partnerem został Continental. Każdy odcinek był promowany wcześniej ze względu na motoryzacyjną tematykę w serwisie Moto.pl.
Działaniom w serwisie 100latwPolsce.gazeta.pl zapewniliśmy wsparcie w postaci kampanii display kierowanej do zainteresowanych wydarzeniami z ostatnich 100 lat oraz kampanii radiowej.


Rezultaty :

Projekt 100 lat w Polsce wzbudził ogromne zainteresowanie. Dzięki odpowiedniemu doborowi najciekawszych treści mogliśmy codziennie dostarczać internautom nowe ciekawostki z różnych dziedzin życia. Każda zaangażowana redakcja wykorzystała różne narzędzia promocji, które najbardziej trafiały do jej użytkowników, co zwiększyło skuteczność działań.
Dzięki przeprowadzonemu konkursowi zaangażowaliśmy użytkowników do wspólnej podróży w czasie. W konkursie wzięło udział ponad 200 bardzo ciekawych zdjęć* zobrazowanych często niesamowitymi historiami. Finalnie zostało nagrodzonych 13 osób - 3 najlepsze zestawem opon zimowych, pozostałe upominkami ufundowanymi przez firmę Continental.
Łącznie wszystkie strony w ramach projektu odwiedziło 223 376 unikalnych użytkowników**, którzy wygenerowali 621 570 odsłon**.





Dla zwiększenia świadomości jubileuszu 100 lat w Polsce firmy Continental przygotowaliśmy wachlarz możliwości niestandardowej reklamy w Gazecie Wyborczej.
Przemyślana i zaplanowana w czasie kampania uświadomiła ludziom okrągły jubileusz obecności firmy w Polsce w sezonie sprzedażowym (wymiana opon na zimowe), dostarczając jednocześnie wartościowych treści. Nowoczesne rozwiązania, takie jak funkcjonalna aplikacja w serwisie prezentująca różne dziedziny życia Polaków oraz wejście w interakcję z użytkownikami podczas konkursu, pozwoliły na dotarcie do szerokiej grupy osób.



Anita Serafin

Piotr Hendel
Doradca ds. Klientów Strategicznych
Agora SA


"100 lat w Polsce" to nietypowy pomysł na komunikację urodzin. Zależało nam na tym, żeby pokazać, że podczas ostatnich 100 lat, kiedy to w Polsce zmieniało się praktycznie wszytko (nie tylko w motoryzacji, ale także w sporcie, w modzie, w kulturze czy w technologiach), Continental był cały czas obecny i przez całe 100 lat dbał o nasze bezpieczeństwo na drogach.”

* Dane własne wydawcy AGORA SA
** Gemius Traffic, dane za okres od 10.10.2011